Bukefalos 28 år!

Quarter/Pain ofta överbygda?

Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

dom ska ha låga knän och haser, eftersom hästar inte har några muskler under knän och haser är det bra om dom sitter lågt, då har dom mer muskler och håller längre.. är många av bilderna på unghästar? några av dom är så höga bak..
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

hmm, undrar om just dom hingstarna är unga.. man vill inte ha hästar som är för höga bak, man vill ju ha en balans.. hästar som är lägre fram har svårare att sätte under sig.. jaja, eftersom man avlar fram många olika typer av quartrar kan man inte säga att rasen är överbyggd.. finns både grova och smäckra.. små och stora.. fula och fina.. men det finns det ju i alla raser..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 534
Senast: WBanna
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 614
Senast: Askur2017
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 366
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp