Bukefalos 28 år!

Quarter/Pain ofta överbygda?

Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Hörrududu.. Nu ska du inte komma å ha fördommar om islandshästar här va!! :mad: Då kommer jag och gör en redig nacksving på dig!!
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Det är inte hästarna utan deras eventuella ägare...men jag hade ju fel i det fallet... :o
Ajaj, var jag ute och hoppade kråka på din ömma tå... :angel: ;)
Jag har väl aldrig påstått att isisar är sämre hästar än t.ex quarter och paint, i såna fall får du upplysa mig för jag minns då inte att nåt sådant kommit ur min mun. :crazy:
Det handlar ju om vad de är avlade för...men det kan vi ju ta på nästa styrelsemöte...nacksvingen också, fast på vem av oss den blir återstår väl att se. :p

/Carina :eek:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

jag drog inte hen hel ras över en kam, det finns säkert representanter av rasen som inte ser ut så där, men bilderna som visades ( som dessutom är avelshingstar? [Borde väl om något vara rastypiska representanter?]) tyckte jag faktiskt inte var vackra.. det va en spontan reaktion ;) inte meningen att trampa på ömma tår :angel:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Lenita skrev:
Aj då! :o Hade för mig att du hade isis, har åtminstone sett dig diskutera dem en del om jag inte missminner mig... ;)

/Carina :eek:

Jag äger en, men han är ute på foder för försäljning..
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Har själv sett hingstarna live så jag vet hur de ser ut, det var därför jag inte kunde förstå hur du kunde tycka att de var fula... :crazy:
Men en bild gör inte alltid rättvisa för hur en häst ser ut.. :p

/Carina :eek:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Ha! Då hade jag inte helt fel då.....hoppas du inte blev lika upprörd å isisarnas vägnar som reykurboy blev... :angel: ;)

/Carina :eek:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

ja, men det va bilderna jag reagerade på ;)

Hehe, nej du va inte alls helt fel ute, jag har trots allt haft islandkuse i 4a år :D
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Phu! Trodde hjärnan saggat igen totalt så här på gammaldagarna.... :angel:

/Carina :eek:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Jag tycker, enligt min åsikt, att hästarna var jättefina! :love:

Det ska ju var sådan exteriör på sådana hästar, eftersom de har så annorlunda arbete mot "vanliga" ridhästar.
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Det var mest ett skämt... Det trodde ja du fattade,, ;)

Tycker väl som så här att de flesta hästar är fina på sitt sätt, oavsett ras,, Det är inte rasen ja förälskar mig i, utan hästen!! :)
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Lite för uppskruvad just nu för att förstå dina subtila ;) skämt.... :angel: Hur är det med Räkan förresten... :)

/Carina :eek:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Hörde att du haft det lite jobbigt just nu, tänkte inte på det när ja skrev tråden... :crazy: Jodå, -Reykur- Eksem har han ju å vi väntar på Hans-Jacob men tävla ska vi till helgen (showmanship å Ranch-trail) Håll Tummarna!!!

Ooopps! Nu tas väl tråden bort när ja nämde nått om tävling.... :devil:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Ja, bäst att akta sig numera.... ;) Ja, det blev mycket just nu.. :crazy: värst med mormor förståss :cry: Sen allt med tävlingen, plus att jag är helt själv på jobbet den här veckan...och med begynnande PMS också.... :crazy:
Så nu börjar hornen växa ut också... :devil:
Håller tummarna för er, är det samma tävling som Petra och Erika ska vara med på???? :D

/Carina :eek:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Jag tänkte inte på några speciella hästar jag sett utan vad jag hört westernmänniskor säga. Många håller på med western där jag bor och de påstår att många Paint/Quarterhästar ofta är överbyggda. Jag tycker de borde vara bygda i uppförsbacke istället med tanke på det jobb de utför. De ska ju bära mycket vikt bak och borde ha lättare för att sätta under sig om de inte är överbyggda. Det kan alltså vara de jag pratat med som har fel angående dessa raser. Självklart blandar jag inte ihop en muskulös bakdel med en överbyggd. Min egen häst är en Quarterkorsning med en rejäl bakdel, dock är hon rejält överbyggd nu, 6 år, Och jag hoppas hon växer mera framtill.
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Att tycka en ras är ful, och ha Fördommar mot en ridgren och dess raser, är väl två helt två olika saker? :smirk:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Intressant diskussion det här...

Det är mindre än ett år sedan jag gick över till Western och det var faktiskt först för någon vecka sedan som jag för första gången red en Quarter. Jag gjorde exakt samma iakttagelse; att frambenen var ovanligt korta i förhållande till bakbenen. Likadant var det med övriga quarterhästarna i stallet. Måste dock säga att hästen i fråga gjorde otroliga stops och för övrigt bar sig mycket, mycket bra! Och som sagt, nog borde det väl ändå vara så att rasen ifråga är framavlad för att kunna göra sitt jobb på bästa sätt?!
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

"Dressed_In_Red" - jag såg just att vi är förvillande lika! :)
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Men Little Jacki Favor är ju inte överbyggd... Han är ju inte alls så 'klumpig' som dem andra.
Han är en skönhet! :love:
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

img_5564.jpg

img_2646asi.jpg


Ser den här hästen överbyggd ut?
 
Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

Haha jadu!
Man får läsa ordentligt vem som skrivit inlägget..

// Dressed som inte mindes när hon skrivit så, men sen insåg att det var du! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 442
Senast: WBanna
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: hamilton1
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 549
Senast: Askur2017
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp