Rabatt på inredning?

J

jezzibell

Hej hej,
E på g att beställa inredning. På företagets hemsida står att man får 10% rabatt om man beställer via internet. Jag har haft kontakt med företaget och visat min ritning samt fått lite bra tips på hur jag ska ha det etc. På offerten var ingen rabatt. Frågade idag om jag inte kunde få lite rabatt också? "Nej, det är bara om man beställer via internet".
Jaha. "Men jag kan nog fixa lite". Dagens offert är 5%.

Jag tycker det är lite smågrinigt?
Jag kan ju tacka nej till offerten, och köpa från någon annan, alternativt vänta i några veckor och göra en beställning på internet.

Är det jag som är snål? 10% skulle ändå göra nästan 6,000 kr för mig. Ska jag vara tuff tillbaka och säga att jag accepterar ett pris med 10% eller ska jag svälja och köpa för 5% rabatt?

//Jezz

Sv: Rabatt på inredning?

kan du inte beställa från internet istället då? Blir det någon skillnad på servicen ifall man beställer inredningen från deras sida?

kräv 10% i rabatt, minst!! har andra köpare den rabatten borde du också ha rätt till det med tanke på hur mycket du ska beställa. 6000 kr är rätt mycket pengar! så va lite hård annars får du väl säga att ingen rabatt- hittar annan säljare!

Hej,
Tack vare er och ett PM från en annan användare blev jag sporrad att kontakta dom. Så jag skickade ett mejl om min besvikelse. Blev just uppringd och jag får mina 10% rabatt :bow:
/En glad Jezz som får några extra tusenlappar att röra sig med jultomten :banana:

Till er som är i beställar-tagen:
För att slippa hamna i en sådan pinsam situation, så beställ via internet istället ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser... 22 23 24
Svar
471
· Visningar
17 879
Senast: LenaH
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 122
Senast: shia
·
Äldre Chansar på att lägga tråden här, får flyttas om det är missvisande. Iallafall, vi har beställt en byggnad utav ett lokalt företag. Vid...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?