Råd och erfarenheter kring Montessori skolor

Golden_Heart

Trådstartare
Jag behöver era råd och erfarenheter kring Montessori skolor. Vi har funderingar men är ändå lite osäker. Kön till skolan är lång, ska flickan dit när hon börjar skolan, så måste hon ställas i kö redan nu. Skulle hon sedan inte trivas så går det ju bara att flytta henne till vanlig skola eller hur?

Välkommen in i tråden!:bow::bump:
 
Sv: Råd och erfarenheter kring Montessori skolor

Mina barn gick på montessoriförskola och då var det krav att de skulle gått på montessoriförskola för att få gå i montessoriskola. Det beror på att barn som inte har gått på montessoriförskola har inte lärt sig grunderna de behöver ha när de börjar skolan. Så vill du att din dotter ska gå i montessoriskola så ställ henne i kö till montessoriförskola i första hand.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 984
Senast: hundtant
·
Övr. Barn Jag har en person i min närhet som, vad det verkar, är på väg in i någon typ av tvist med dennes medförälder. Föräldrarna är...
Svar
4
· Visningar
1 791
Senast: niardasp
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag skriva lite om tre saker som är skola och ridning och hvb. Men allt hör ihop också egentligen. Men nu är det ju snart...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Shaggy
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 884
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp