Rädd för spegelbild!:

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Snooker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 073
S

Snooker

:rofl:Hon gläfser på min spegelbild i fönstret! Man kan tycka att hon borde känna igen sin egen matte :devil: Men nu undrar jag hur jag ska reagera på detta (förutom att bokstavligt talat rulla runt på golvet och skratta). Hon gläfser (inte skäller) så på främlingar också och är allmänt misstänksam och jag har tänkt träna henne på att ge tusan i det, men det är lite svårt, vi har brist på främlingar :angel:

Sv: Rädd för spegelbild!:

Det har inte vi! Idag på Valla skällde Råda ut stackars Erik Adielsson som bara ville vara snäll och klappa valpen. Matte smugglade över en näve godis, och då passade det fröken bättre....Dom små liven..

Är egentligen inget att skratta åt...
Din hund är rädd för den konstiga figuren som inget luktar.
Försök visa henne istället för att skratta.

Inne i spökåldern alltså;) Min tjej var också så när hon var i det stadiet. Varje kväll stod det plötsligt en figur därnere..Fy så läskigt:D Valpen nu har just kommit ifrån att gläfsa på främlingar. Gick väldigt fort bort med klickern:-)

Bara att vara lugn själv, visa att du inte bryr dig om "den konstiga" utan avled henne istället. Lek lite och strunta i det läskiga.

Lycka till!

//Gilly

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag har en schäfer på 17 månader. Hon har bra nerver och är allmänt väldigt självsäker, aldrig reaktiv eller långvarigt rädd. Vi träffar...
Svar
18
· Visningar
1 956
Senast: Maddox
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig... 2
Svar
23
· Visningar
4 186
Senast: Nirvana
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka