Rådi biten *bilder*

Sv: Rådi biten *bilder*

Du gillar kanske inte andra hundar..? Det brukar bero på ägaren... Min andra hund "tycker inte om" små hundar som bjäbbar för mycket, det triggar hennes jaktbeteende väldigt mycket, men det är upp till mig hur jag hanterar det.

min är tvärtom ;). hon gillar egentligen bara små bjäbbiga hundar. de hon tycker sämst om är schäfrar och spetsraser. undrar om hon har tittat sig i spegeln någon gång?
 
Sv: Rådi biten *bilder*

kl delivs

menar inte svenskt att hon undrar om gabbis hund har blivit rädd efter händelsen? eller är de så svenskt?

vilken obehaglig händelse. de värkar inte vara riktigt riktiga, eftersom de går med på att betala fast de inte kommer ihåg händelsen. shit vilket folk..

hoppas din hund blir bra snart! :)
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Jag tror att svenskt har lite svårt att formulera sig, kanske p.g.a av h*n är döv.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

min är tvärtom ;). hon gillar egentligen bara små bjäbbiga hundar. de hon tycker sämst om är schäfrar och spetsraser. undrar om hon har tittat sig i spegeln någon gång?

Jag känner en boxer som tycker att trubbnosiga raser är jätteläskiga :D.
Det verkar som om han reagerar på deras "halvförkylda"-läte när dom andas, men emellanåt låter han likadant själv.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Jag vet att hon är döv, men detta till trots, så kan jag inte få ett påstående ("Jag vet") till en fråga.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

*kl*
Är folk lite pantski eller? På promenad idag möter jag två ggr ett par med en halvstor svart hårig någonting. Första gången kommenterar de lite beklagande att det är synd om min hund som har tratt. Ja, jo visst. När jag möter dem tjugo minuter senare släpper de fram sin hund lös.

Eh? Hon har just blivit biten av "snäll" medelstor svart hund, blivit sövd, sydd, har en lång dränslang hängande ur benet, bär tratt och går på antibiotika och metacam. Verkar jag vilja att en till "snäll" hund kommer fram helt utom kontroll. Vad tänker folk med?
 
Sv: Rådi biten *bilder*

*kl*
Är folk lite pantski eller? På promenad idag möter jag två ggr ett par med en halvstor svart hårig någonting. Första gången kommenterar de lite beklagande att det är synd om min hund som har tratt. Ja, jo visst. När jag möter dem tjugo minuter senare släpper de fram sin hund lös.

Eh? Hon har just blivit biten av "snäll" medelstor svart hund, blivit sövd, sydd, har en lång dränslang hängande ur benet, bär tratt och går på antibiotika och metacam. Verkar jag vilja att en till "snäll" hund kommer fram helt utom kontroll. Vad tänker folk med?

:eek: vilka ärkenötter!
 
Sv: Rådi biten *bilder*

*kl*
Är folk lite pantski eller? På promenad idag möter jag två ggr ett par med en halvstor svart hårig någonting. Första gången kommenterar de lite beklagande att det är synd om min hund som har tratt. Ja, jo visst. När jag möter dem tjugo minuter senare släpper de fram sin hund lös.

Eh? Hon har just blivit biten av "snäll" medelstor svart hund, blivit sövd, sydd, har en lång dränslang hängande ur benet, bär tratt och går på antibiotika och metacam. Verkar jag vilja att en till "snäll" hund kommer fram helt utom kontroll. Vad tänker folk med?

Men jisses.... :crazy:
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Hon misstag att förstår vad jag menar. jag har fråga att gabbis om hund är rädd.

nää men ja tänkte att hon har svårt att formulera sig. detta tolkar ja som att det var en fråga :)

svar till gnist
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rådi biten *bilder*

De ringde från sjukhuset idag(människovarianten) och informerade Robin om att de hade hittat några bakterier de inte hade väntat sig i proverna från såret på hans hand. (Robin minns inte vad bakterierna hette, jag har redan frågat.)

Det känns under kontroll nu, men läkaren sa att antibiotikan Robin fått inte var aktuell mot just denna bakterie, och att vi skulle hålla noga koll om vi såg nån försämring. Undrar vad denna jycke hade i munnen?
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Hundar kan bära på allt möjligt skit i munnen, både ofarliga och rätt så farliga saker.

Min förra hund, en Fila Brasileiro som jag tog över, bar på Yersinia Pestis i munnen. Han var helt frisk själv, men smittade om han bet någon (och det blev djupt, jag blev själv nafsad en gång under lek och då hände inget).
En kille som blev biten över handflatan, det öppnades upp ner till senorna, blev smittad och det var så jag fick reda på det. Det tog läkarna över 1 år att hitta rätt, såret ville aldrig läka ordentligt.
Det var faktiskt aldrig någon som gick in till honom igen :D (Han satt i köket bakom galler om det kom gäster, eftersom han vaktade)
 
Sv: Rådi biten *bilder*

hur är det med Rådi? med tratt och allt.... Lilla vän... Hoppas de där bakterierna försvinner av sig själva både hos husse och hund.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

hur är det med Rådi? med tratt och allt.... Lilla vän... Hoppas de där bakterierna försvinner av sig själva både hos husse och hund.

Det är ganska bra. Utomhus vill hon leva loppan, men inomhus sover hon lite mer än vanligt. Sen ser hon ju ämlig ut, men jag tror att det är för att tratten pressar ner öronen, och då får hon ett moloket uttryck.

Idag på kvällskissen ville hon träna och gjorde några ingångar för att matte skulle haja vinken.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Nu har pengarna landat här på kontot, så vi har iallafall blivit ersatta av ägarna till hunden. Alltid något.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

min är tvärtom ;). hon gillar egentligen bara små bjäbbiga hundar. de hon tycker sämst om är schäfrar och spetsraser. undrar om hon har tittat sig i spegeln någon gång?

Min tik är likadan, småhundar (hanar) blixförälskar hon sig i. Main target när hon löper. Nu är hennes bästis förvisso en spets (jämthund), men det är också den enda. Schäfrar avskyr hon och likaså andra hundar som liknar schäfer. Jag har många gånger funderat på att ställa ner hallspegeln och visa hur hon själv ser ut...
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Huu, stackaren, lider verkligen med honom/henne när jag ser bilderna... Mår nästan lite illa!
 
Sv: Rådi biten *bilder*

*kl*
[...]Första gången kommenterar de lite beklagande att det är synd om min hund som har tratt.

Inget påhopp eller medhåll från det pantade folket med den svarta någonting ;), men jag undrar om hon verkligen behöver ha tratten på ute? Jag har aldrig haft det annat än på natten på mina när dom har behövt ha tratt i olika omgångar. Möjligtvis om dom är väldigt envisa med att vilja slicka och gnaga.

Då har ni ju henne under uppsikt hela tiden på promenaden. Eller drar hon i drenage-slangen annars? Kan ju tillägga att jag aldrig har haft så allvarliga skador på någon av mina *peppa peppa*.

Hoppas det läker fint och att du slipper flera nötter med skumma hundar!
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Inget påhopp eller medhåll från det pantade folket med den svarta någonting ;), men jag undrar om hon verkligen behöver ha tratten på ute? Jag har aldrig haft det annat än på natten på mina när dom har behövt ha tratt i olika omgångar. Möjligtvis om dom är väldigt envisa med att vilja slicka och gnaga.
!

Anledningen till att hon hade den på sig var mer praktisk faktiskt. Vi var på väg till jobbet, och dit måste tratten följa med. I början på promenaden slapp hon ha den, och jag bar den i handen. Sen bajjade hon och då var det trassel med tratt och bajspåse och koppel, så då fick hon bära tratten själv helt enkelt.

Idag band jag istället fast tratten på min ryggsäck så att hon skulle slippa möta hundar utan full sikt, och det verkar funka bra.
 
Sv: Rådi biten *bilder*

Fy vad tråkigt det som hänt! Vilka idioter det finns.

Hoppas att allt ordnar sig, bra att du fått in pengar iaf.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp