Rädd & osäker, men bara hemma!

mian1

Trådstartare
Rädd & osäker, men bara hemma!

Doris är ju så osäker och rädd när det kommer hundar eller männsikor på besök. Hon går och gömmer sig. Hon vill inte gå på promenader utan det räcker med trädgården. När vi tar fram kopplet springer hon till sin fåtölj och lägger sig. Får vi besök så tittar hon väl lite, men hon vill sällan fram och hälsa. Hon kliar sig när hon blir nervös och det blir hon ganska ofta.

När vi däremot åker nån annan stans är det en helt annan hund. Vi var på fotbollsmatch i går och Doris sökte själv kontakt med främmande männsikor, hon sov lugnt vid mina fötter och i halvlek ville hon upp på bänken för att pussas med de andra i publiken. Svansen viftar och hon verkar stormtrivas.
:confused:

Varför så osäker hemma? Hemmet ska ju vara tryggheten och vi gör allt vi kan för att hon ska känna sig säker hemma.
 
Re: Rädd & osäker, men bara hemma!

så där kan min hund oxå bete sej...för hans del...tror jag det beror på att han känner sej trängd när man e hemma...finns ingenstans att springa iväg om det skulle uppstå nån storts fara....
ute finns det liksom inga väggar som stänger inne....
det e min teori... :)
 
Re: Rädd & osäker, men bara hemma!

Min Doris är lika rädd i trädgården som inomhus och lika rädd är hon på promenader på hemmaplan. Och inne (vi har ett stort hus) låter vi henne alltid vara ifred. Andra hundar och människor får inte lov att gå fram till henne. Hon får hälsa om hon vill det, men andra måste låta henne vara ifred. Och kommer det t.ex. lekkamrater till hundarna på besök så brukar Doris komma till oss för att få slippa de andra, eller så ber hon om att få gå in. Men ändå är hon nervös och kliar sig, trots att hon kommer i säkerhet.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 452
Senast: ildiko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 730
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 426
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp