Rädda köksluckor?

sthu

Trådstartare
Går det rädda på något sätt?
16216674599033332930525154095098.jpg

Flera av luckorna ser ut såhär. Det ser inte så kul ut förstås..

Köket renoverades någon gång på 80-talet trodde säljaren, så inte konstigt att det är slitet. Vi har tänkt göra om köket, men det är mycket annat som måste prioriteras så det lär inte hända de närmsta åren.

Går det på något sätt att kanske spackla och måla om så det blir lite snyggare och håller några år till?
 
Går det rädda på något sätt?
Visa bifogad fil 69988
Flera av luckorna ser ut såhär. Det ser inte så kul ut förstås..

Köket renoverades någon gång på 80-talet trodde säljaren, så inte konstigt att det är slitet. Vi har tänkt göra om köket, men det är mycket annat som måste prioriteras så det lär inte hända de närmsta åren.

Går det på något sätt att kanske spackla och måla om så det blir lite snyggare och håller några år till?
Ja faktiskt.
Jag fick in en hyregäst i ett rum som jag hyr ut som inte stod ut med köket i huset. Hyregästen fick förg och spackel och jag köpte nya handtag.
Det var likadana hantag som på bilden, jag har över 20 st. Vill du ha? Det är dock litet jobbigt att köket i mitt andra boende har exakt likadana handtag.

Jag kan fota det målade köket. Hur det såg ut före behövs väl inte, det ser du ju i ditt kök.
 
Handtag är inte så jättedyra om man vill byta ut. Jag gjorde det när min dåvarande hyresvärd tapetserade om garderober men inte bytte handtag utan de som skulle tillbaka var som dina men med ingrodd smuts från gamla hyresgäster som inte gick bort.
 
Handtag är inte så jättedyra om man vill byta ut. Jag gjorde det när min dåvarande hyresvärd tapetserade om garderober men inte bytte handtag utan de som skulle tillbaka var som dina men med ingrodd smuts från gamla hyresgäster som inte gick bort.
Huvudsaken är att hålavståndet är det samma.
 
Handtagen tror jag är så pass bra att de får hänga med ett varv till. Det är "bara" kanterna på luckorna som är slitna.

Nu har jag fått tag i en släkting som kan lacka om dem på jobbet. Tror det kommer bli bra :)
Suveränt att få dem omlackade professionellt. Det kommer att bli finfint.
 
Handtagen tror jag är så pass bra att de får hänga med ett varv till. Det är "bara" kanterna på luckorna som är slitna.

Nu har jag fått tag i en släkting som kan lacka om dem på jobbet. Tror det kommer bli bra :)
Jag har fått aversioner mot just sådana handtag efter att ha fastnat i dem alldeles för många gånger.
Snart så har jag runt 75 st över om någon vill ha.
 
Insåg att jag har en tämligen viktig följdfråga. Vad för spackel ska man ha? Så det inte lossnar igen efter en kvart
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 711
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 489
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp