Rättegång om djursex avslutad

Sv: Rättegång om djursex avslutad

Jag förstår inte varför man inte ska kunna begära skadestånd?

Men självklart kan man kräva skadestånd :confused:? Visst, det blir inget plåster på såret som någon skrev. Men ska familjen bli skyldiga veterinärskostnade för något dem inte har gjort? Dessutom, hade dem nog tänkt sälja hästen i framtiden, då det var en ponny, för att sedan kunna köpa en större häst, men istället får dem ta lån på det (eller om dem nu har ekonomin, men det handlar ändå om mycket pengar)? Familjen har inte gjort något, pengar kan inte läka såren, men inte ska dem behöva gå på förlust för något dem inte har gjort?
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Konstig rubrik.

Det är ju inte djursex rättegången handlar om utan åtalspunkterna är djurplågeri och skadegörelse.

För övrigt tycker även jag att det är synd att åklagaren inte yrkar på maxstraff.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

HUR fan kan de va lagligt med DJURSEX, djurplågeriet i sig borde ge honom straff som mord eller minst dråp då det e precis vad det är. stackars silver.... svinet står i tv oxå o säger att någon planterat hans sperma hos hästen jävla idiot alltså. 6mån fängelse e vad han kan få de e ju skrattretande lågt straff dessutom borde han få jobba av sin skuld till familjen resten av sitt liv, dvs han skulle ställas på barbacke o alla pengar han nånsin fick in skulle gå till familjen, tänk på alla pengar dom förlorat på hästen inte nog med att dom fick ta bort henne, fy faaan säger jag bara, skjut den jävlen eller stena han till döds!!!!!
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Jag håller fullstänfdigt med.
Den j....n skulle stenas på torget !
JAG skulle GLATT ställa upp med lagom stora stenar,det hela får inte gå för fort.
HÄMND ! HÄMND ! HÄMND!
Han ska få ett h---e i livet -bodde jag bara lite närmare ......
Jag är så arg , så jag nästan kräks åt det här svinet OCH ALLA DE ANDRA J...A SVINEN , SOM DÖDAR HÄSTAR.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Konstig rubrik.

Det är ju inte djursex rättegången handlar om utan åtalspunkterna är djurplågeri och skadegörelse.

För övrigt tycker även jag att det är synd att åklagaren inte yrkar på maxstraff.
Det är riktigt att åtalspunkterna är djurplågeri och skadegörelse, men det handlar absolut om sexuella motiv, då sperma från förövaren fanns på platsen.
Tyvärr så är ju inte tidelag förbjudet så därför finns det inte med som åtalspunkt.
När hästar blir skurna och skadade borde de alltid kolla upp om det finns sperma på eller kring hästen.
Såg nu senast på Insider om Nordisen i Finspång som fått en stör uppkörd i ändtarmen.
Mannen visade att hästen troligen blivit uppbunden i en fålla där den sen sprängt staketet, jag undrar om polisen undersökte fållan noggrant? Jag tror tyvärr inte det, sen borde de även kollat upp personer med dessa läggningar som finns i närheten.
Förövaren har säkert hästhår /blod/ dna på kläder, under naglar el dyl.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Jag håller fullstänfdigt med.
Den j....n skulle stenas på torget !
JAG skulle GLATT ställa upp med lagom stora stenar,det hela får inte gå för fort.
HÄMND ! HÄMND ! HÄMND!
Han ska få ett h---e i livet -bodde jag bara lite närmare ......
Jag är så arg , så jag nästan kräks åt det här svinet OCH ALLA DE ANDRA J...A SVINEN , SOM DÖDAR HÄSTAR.

Du är ju lika otäck som honom när du mässar sådär. Tagit din medicin idag??
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Det är riktigt att åtalspunkterna är djurplågeri och skadegörelse, men det handlar absolut om sexuella motiv, då sperma från förövaren fanns på platsen.
Tyvärr så är ju inte tidelag förbjudet så därför finns det inte med som åtalspunkt.
När hästar blir skurna och skadade borde de alltid kolla upp om det finns sperma på eller kring hästen.
Såg nu senast på Insider om Nordisen i Finspång som fått en stör uppkörd i ändtarmen.
Mannen visade att hästen troligen blivit uppbunden i en fålla där den sen sprängt staketet, jag undrar om polisen undersökte fållan noggrant? Jag tror tyvärr inte det, sen borde de även kollat upp personer med dessa läggningar som finns i närheten.
Förövaren har säkert hästhår /blod/ dna på kläder, under naglar el dyl.

Mannen kan ju åtalas trots att djursex inte är förbjudet! Det är djurplågeriet som är det hemska och även det som hästen led av. Så ett förbud mot djursex hade inte tillfört något i detta fall.

Däremot kunde maxstraffet för djurplågeri gärna fått vara högre.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Lika otäck som HAN---
heter det .
Och:
Är det inte önsvärt med en gnutta empati för att bliva vet ?
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Lika otäck som HAN---
heter det .
Och:
Är det inte önsvärt med en gnutta empati för att bliva vet ?

Så du lägger dig på "märka ord nivå" när argumenten tryter? Jag har hittills haft respekten nog att inte anmärka på ditt mycket undermåliga skriftspråk eftersom jag anser att det är att lägga sig på en låg nivå, något du gärna gör ser jag.

Empati? För vem? Ponnyn Silver? Jag har inget annat än fördömt handlingen mot Silver, det är ett fruktansvärt brott och förövaren skall dömas för det. Har aldrig sagt något annat.

Mitt inlägg gällde ditt otroligt våldsinspirerade uttalande, något du visat prov på i flera trådar tidigare där du i versaler och med utropstecken talat om vilka våldsamma grymheter du vill utsätta flera av medlemmarna här på Buke för. Därför tycker jag att du är lika otäck som Silvers förövare när du talar på det sättet.

Vad har mitt yrkesval med detta att göra?
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

I couldn´t care less !
Jag lägger inte mer energi på dig .
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Domen blev 6 månader, synd att åklagaren yrkade så lågt tror att den hade kunnat bli mer om åklagaren yrkat på mer.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Domen blev 6 månader, synd att åklagaren yrkade så lågt tror att den hade kunnat bli mer om åklagaren yrkat på mer.

:confused::confused::confused:

hur kan man bara ge 6 mån...

:cry:

Denna kommer ut lagom till sommarn när alla hästar gått på betet, vem vill ha honom som granne?

:crazy:
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Domen blev 6 månader, synd att åklagaren yrkade så lågt tror att den hade kunnat bli mer om åklagaren yrkat på mer.

Fruktansvärt fegt eller vad man nu skall kalla det. Skyller på att det är "praxis" i liknande fall. Man kan ju undra vad han är rädd för. Om ett djurplågeribrott av denna digniteten inte ger ett högre straff, sänder så fel signaler. Det har ju kämpats för att man skall kunna döma för djurplågeri och vanvård. Hur skall nu "lindrigare" fall kunna dömas? Inte alls? JAg är så besviken.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Jag är också fruktansvärt besviken på domen, och framförallt less på resonemanget att man "av princip ska ligga lågt när det gäller djurplågeribrott". Av vilken anledning ska man ligga lågt? Så att man kan tala om för befolkningen att det inte är så stor sak att plåga och ha ihjäl djur?

Fruktansvärt skrämmande inställning :mad:
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Visst är det på tok för lågt med ynka 6 månaders fängelse, men av vad jag har förstått om hur det fungerar så finns det idag inget prejudicerande fall - alltså har INGEN tilldömts ett straff på mer än 6 månader och bara högsta domstolen får döma prejudikat.

Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Är ni under rådande omständigheter nöjda med domen?

Sanslöst galet i min värld att det inte går att sätta dit honom för psykiskt lidande :confused:
Eller att hästen jämnställs med en bil, skadegörelse... En levande varelse är väl lika mkt lika värd som individ oavsett om den tävlar svår klass eller är en sällskapsponny??
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Visst är det på tok för lågt med ynka 6 månaders fängelse, men av vad jag har förstått om hur det fungerar så finns det idag inget prejudicerande fall - alltså har INGEN tilldömts ett straff på mer än 6 månader och bara högsta domstolen får döma prejudikat.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Nu vet jag inte helt hur det funkar men om det inte finns ett prejudikat så borde väl inget formellt hinder finnas för att yrka på maxstraff, eller? Någon som vet åklagaren har något att tillägga annat än "man bör ligga lågt"? Jag tycker han är en ynkrygg.:mad:
 
Sv: Rättegång om djursex avslutad

Maxstraffet för nåt sånt här om det hände i vårat stall är döden.. Grävmaskinen står bakom stallet så det svinet skulle bli nedgrävd illa kvickt efter jag slagit ihjäl h*n..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) På onsdagen genomfördes rättegången mot den man som är anklagad för angreppet på ponnyn Silver i Avesta förra året...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 792
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Åklagaren yrkar på sex månaders fängelse för en man i Avesta som misstänks ha förgripit sig sexuellt mot en ponny...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: KungTulle
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Den 42-årige man som dömdes till sex månaders fängelse för det sexuella övergreppet på en ponny i Horndal i november 2007 har på...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp