Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

De svenska djurskyddslagarna är verkligen inget att hurra för.....
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Vad har detta med de svenska djurskyddslagarna att göra??
Problemet här är ju att åklagaren inte ens försöker använda strafflagen!
Jag vet att du förordar avlivning!
PL
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Vad har detta med de svenska djurskyddslagarna att göra??
Problemet här är ju att åklagaren inte ens försöker använda strafflagen!
Jag vet att du förordar avlivning!
PL

Nej inte avlivning men kanske samma behandling som han gav hästen:rofl::rofl:
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Och vem skulle verkställa ett sådant straff, tycker du?
Statsanställda "människoskändare"?

Lägg av.
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Har du inte läst inläggen där carinah anser att man skall avliva psyksjuka människor? Är du inne på samma linje?
PL
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Lynchmobben ställer knappast upp, de anser oftast att "någon annan" skall göra det snaskiga jobbet så att de själva kan ha händerna rena!
PL
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Men absolut-den här dåren bör hästvärlden och vi skyddas ifrån i all framtid !
Han bör omedelbart avrättas !/livstid !
Han har på ett bestialiskt/ brutalt sätt avrättat / mördat en ponny.
Pers. tror jag att han under akten eg. tänker sig att han våldför sig på ryttaren/ägaren-varför görs inte ngn.sådan koppling ?
Hämndaktion? Avundsjuka ?
Vad i hela friden får gubbar att göra sånt här ?
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

När det gäller dig så förvånas jag inte över någonting! Är det inte du som påstår dig vara tandläkare. Fjortis verkar troligare!
PL
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

God natt på Dig också !
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Men absolut-den här dåren bör hästvärlden och vi skyddas ifrån i all framtid !
Han bör omedelbart avrättas !/livstid !
Han har på ett bestialiskt/ brutalt sätt avrättat / mördat en ponny.
Pers. tror jag att han under akten eg. tänker sig att han våldför sig på ryttaren/ägaren-varför görs inte ngn.sådan koppling ?
Hämndaktion? Avundsjuka ?
Vad i hela friden får gubbar att göra sånt här ?

Varför tror du att han våldför sig på ägaren/ryttaren i sin fantasi?
Människor som våldför sig på djur på det här sättet tänder på det de gör med djuret, det har inget med ägaren att göra.

I min värld har han förverkat sitt människovärde, men för den sakens skull så är knappast avlivning ett bra straff.
Döda människor lider inte (det brukar stå djur här) är ju ett välkänt ordstäv på buke och också i det här fallet så är straffet att leva mycket värre än döden.

Det straff han bör få är att han aldrig på något vis ska kunna komma i närheten av ett djur igen.
Det tror jag att de flesta skulle se som det absolut bästa i sådana här fall, sedan hur det skulle vara praktiskt möjligt vet jag inte men det vore det bästa att han och hans gelikar aldrig mer kan skada något levande.
 
Senast ändrad:
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

i högra hörnet, (dvs två rader över denna rad du läser nu) står det "Svar på Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn... av nilemarindy #18"
det betyder att det är dig mitt svar är riktat till DIG, så läs alltid i det hörnet när du läser ett inläg så ser du om det är riktat till dig eller inte..
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

... Pers. tror jag att han under akten eg. tänker sig att han våldför sig på ryttaren/ägaren-varför görs inte ngn.sådan koppling ?
Hämndaktion? Avundsjuka ?
Vad i hela friden får gubbar att göra sånt här ?

Vad får "gubbar" att göra sådant här har nog förhoppningsvis inget med ägaren/ryttaren att göra. Det handlar snarare om en man som tänder på en häst/ponnys vanmakt och deras sexuella makt över djuret tror jag. Tyvärr så börjar det ofta med små djur, övergår till större djur och sedan även till barn enl studier över denna typ av gärningsmän. Denna förövare är dessutom 3-barnsfar!
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Men absolut-den här dåren bör hästvärlden och vi skyddas ifrån i all framtid !
Han bör omedelbart avrättas !/livstid !
Han har på ett bestialiskt/ brutalt sätt avrättat / mördat en ponny.

Är du tusen miljoner procent säker på att det var han? Vad gör vi om vi upptäcker att vi avrättat en oskyldig människa?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Uppdaterad) Åklagaren yrkade på villkorlig dom och böter för Varbergsryttaren Sofia Kroon, när den två dagar långa rättegången...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Rättegången mot mannen, som är i 60-årsåldern, hölls i Hudiksvalls tingsrätt under tisdagen. Han anklagas för att ha kört på...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: kopparberg
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Svea hovrätt avslog på onsdagen den 42-årige mannens överklagan i fallet med ponnyn Silver. Den tidigare domen på sex...
2
Svar
23
· Visningar
2 473
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den man som dömts till fängelse för att ha skadat ponnyn Silver så svårt att hon fick avlivas, överklagar nu sin dom till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 688
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp