Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Ja att låsa in en människa så sjuk som honom utan att kombinera det med vård, det är ju bara att skjuta upp problemet. För den dag han kommer ut ur fängelset igen, då är det ju samma sjuka hjärna som är ute i samhället igen! Vilket ju inte gynnar någon mer än dåren själv!

Jag är för straff med obligatorisk vård. Helt krasst även billigaste alternativet ur samhällets synvinkel är ju straff + vård tycker jag.
Men går det inte att rehabilitera, då anser jag inte att sådana dårar ska släppas ut i samhället, inte ens på prov! Övriga samhället ska inte vara försökskaniner, bättre att låsa in för gott i så fall.
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Har du inte läst inläggen där carinah anser att man skall avliva psyksjuka människor? Är du inne på samma linje?
PL

Var ha jag sagt att man ska avliva psykiskt sjuka? För mig får sadister som plågar och dödar gärna ta livet av sig själva. Jag tänker inte smutsa ner mina händer på dem.
Jag har inte dragit alla psykiskt sjuka över en och samma kant, de finns många som mår dåligt och är sjuka utan att skada andra.
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Det är otroligt sorglig att det svenska rättsväsendet ser ut som det gör.
Man kunde ha kört, som någon nämnde, på skadegörelse och yrkat på maxsstraffet 4 år samt skadestånd.
Genomsnitts straffet på ex. eko brott är betydligt högre än dem för djurmisshandel, våldtäkt och andra i mitt tycke grövre brott.

Det är inte grova brott för det drabbar ju inte staten...

Det som drabbar staten i form av skattebortfall osv är mycket grovt men att våldta någon är som att ta en snickers på ica....

Helt otroligt.
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Ja visst är det konstigt?! Att brott "mot staten" är det värsta man kan göra i många fall.

Kom att tänka på den rätt rejäla straffavgiften man fick om man inte lämnar in sin självdeklaration i tid. Fanns till för bara ett par år sedan ingen som helst förmildrande omständighet för att slippa avgiften i fråga! I koma på sjukhus, barnen döende, husbrand osv finns i allafall i min värld som ett giltigt skäl att glömma/inte kunna lämna in ngt i den jämförelsen så sketet som en självdeklaration! :grin:
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Det är inte grova brott för det drabbar ju inte staten...

Det som drabbar staten i form av skattebortfall osv är mycket grovt men att våldta någon är som att ta en snickers på ica....

Helt otroligt.

mmm, det känns ju betryggande att veta att dom lägger krut på rätt saker.
riktigt sorgligt..
 
Sv: Rättegången om attacken mot ponnyn Silver avslutad

Det är inte grova brott för det drabbar ju inte staten...

Eeeeexakt!!!!

Fifflar man med skattepengar men alla går helskinnade därifrån - då jävlar är det finkan i ett par år. Basta!
Binder man fast, våldtar, misshandlar och har ihjäl ett djur - då får man EVENTUELLT ett par månaders gratis uppehälle, god mat och daglig aktivitet. Sedan har man "suttit av sitt straff", är rentvådd och fri att gå ut och fortsätta roa sig...

Rättvisa 2008. Jajjamän.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Uppdaterad) Åklagaren yrkade på villkorlig dom och böter för Varbergsryttaren Sofia Kroon, när den två dagar långa rättegången...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Rättegången mot mannen, som är i 60-årsåldern, hölls i Hudiksvalls tingsrätt under tisdagen. Han anklagas för att ha kört på...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: kopparberg
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Svea hovrätt avslog på onsdagen den 42-årige mannens överklagan i fallet med ponnyn Silver. Den tidigare domen på sex...
2
Svar
23
· Visningar
2 473
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den man som dömts till fängelse för att ha skadat ponnyn Silver så svårt att hon fick avlivas, överklagar nu sin dom till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 688
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp