Rättigheter mot flygplats?

Fast det stod ju ingen i receptionen.

Hur ska man då göra?
Enligt dem så skulle vi väntat kvar "hur länge som helst". Vilket jag tycker är helt orimligt.

Kan tillägga att det är flygplatsen i Norrköping så att alla vet vilken flygplats man INTE bör välja.

Jaja, jag får väl köpa nya kläder, kamera o prylar antar jag.
Ni kommer att få väskan hemkörd, finns det närmare flygplats så kommer väskanflygas dit och sen köras hem till er. Väskan har ju också en tag på sig där det står vem den tillhör, om den inte ramlat av.

Har kört ut väskor från flygplatser länge och ibland så tar väskorna lite extra turer av olika anledningar.

Och Norrköpings flygplats är inte värre än någon annan när det gäller sådant, sånt här händer på alla flygplatser.
 
Ni kommer att få väskan hemkörd, finns det närmare flygplats så kommer väskanflygas dit och sen köras hem till er. Väskan har ju också en tag på sig där det står vem den tillhör, om den inte ramlat av.

Har kört ut väskor från flygplatser länge och ibland så tar väskorna lite extra turer av olika anledningar.

Och Norrköpings flygplats är inte värre än någon annan när det gäller sådant, sånt här händer på alla flygplatser.
De har svarat att de inte tänker köra ut den. Så det tror jag inte lär hända faktiskt.
 
Ledsen. Men håller med alla ovan. 40 min är ingen tid alls. På Arlanda kan det dröja en timme utan att det är något särskilt. Väntade 90 minuter i Grekland i somras. Tur att de har era väskor. Synd att det strulat.
Fast på Arlanda finns det ju lite mer att ta hänsyn till. Och det finns sittplatser, restauranger osv osv så man kan roa sig rätt bra där, under långt tid.
Om jag hade valt att stanna kvar, hur skulle jag då tagit mig hem? Skulle jag bett dem flyga mig hem till dörren kanske?
 
Ja det förstår jag, som jag skrev, frågan är ju när de informerat.

Ni lämnade på eget bevåg efter 40 min utan att kontrollera flygplatsens öppettider följande dag, för mig är det inte uppenbart att ni gjort vad ni kunnat.
Mja, egentligen inte. Eftersom de skrev att de hade informerat samtliga passagerare så bör de ju mena samtliga, inte bara de som stod kvar där. Säger man samtliga så måste man ju mena det med.

Nej visst hade vi kunnat göra mer, självklart. Vi hade kunnat sitta där hela natten, betalat för en taxi vi inte kunde använda och sedan hoppas på att de inte kastade ut oss från flygplatsen förens bussarna började gå nästa dag igen. Visst hade det gått, absolut. Inget är ju omöjligt om man verkligen vill vrida på det :D

Och hade jag fått information så hade jag nog varit mer benägen att stanna. Men den totala bristen på information och kommunikation hjälpte ju inte direkt till.
 
Har de sagt varför?
Väskan ankom med samma flyg som du, vi informerade samtliga passagerare

att vi hade problem med containerlåsen, därav kom vissa väskor sent in på bandet.

Tyvärr står inte flygbolaget för transport av din väska, i dessa fall får du själv ombesörja transport

för din väska till Uppsala.

Vilket ju uppenbarligen inte stämmer, eftersom vi inte fick någon som helst information.
 
Vilket ju uppenbarligen inte stämmer, eftersom vi inte fick någon som helst information.

Det är naturligtvis irriterande att ni missade informationen. Jag kan tycka att de borde ha informerat om bagagets försening på monitorerna inom 40 min efter flyget landat. Men jag kan förstå dem också. Bagaget var med på ert flyg, något oförutsett inträffade och de tycker att de informerade tillräckligt.

Er enda möjlighet är väl att på något sätt bevisa att de brast i informationen till er. Vilket kan bli svårt då ni åkte från flygplatsen efter bara 40 min utan att ha pratat med någon om bagaget.
 
Mja, egentligen inte. Eftersom de skrev att de hade informerat samtliga passagerare så bör de ju mena samtliga, inte bara de som stod kvar där. Säger man samtliga så måste man ju mena det med.

Nej visst hade vi kunnat göra mer, självklart. Vi hade kunnat sitta där hela natten, betalat för en taxi vi inte kunde använda och sedan hoppas på att de inte kastade ut oss från flygplatsen förens bussarna började gå nästa dag igen. Visst hade det gått, absolut. Inget är ju omöjligt om man verkligen vill vrida på det :D

Och hade jag fått information så hade jag nog varit mer benägen att stanna. Men den totala bristen på information och kommunikation hjälpte ju inte direkt till.

Jag förstår att du är besviken och visst är det lite dumt formulerat av den du pratat med, men jag tycker du vekar för låst vid ditt eget perspektiv här.

Säger de att de informerat de resenärer som var kvar så har de antagligen gjort det. 40 min är inte jättelång tid att vänta på bagage/information. Norrköpings flygplats ligger centralt så en taxi borde vara lätt att få tag på 24/7, att släppa den förbeställd taxin är alltså inte en helt orimlig tanke tycker jag.
 
Jag förstår att du är besviken och visst är det lite dumt formulerat av den du pratat med, men jag tycker du vekar för låst vid ditt eget perspektiv här.

Säger de att de informerat de resenärer som var kvar så har de antagligen gjort det. 40 min är inte jättelång tid att vänta på bagage/information. Norrköpings flygplats ligger centralt så en taxi borde vara lätt att få tag på 24/7, att släppa den förbeställd taxin är alltså inte en helt orimlig tanke tycker jag.
Fast taxin skulle ju inte ta mig inom norrköping, därav krånglet. Den skulle ta oss till Linköping.

Ja, jag är låst vid mitt eget perspektiv. Tvärförkyld, rastlös och förbannad. Som jag känner nu så får de gärna behålla väskan så kan de stå för förvaringen av den i några år. Ha det så kul liksom.
 
Fast på Arlanda finns det ju lite mer att ta hänsyn till. Och det finns sittplatser, restauranger osv osv så man kan roa sig rätt bra där, under långt tid.
Om jag hade valt att stanna kvar, hur skulle jag då tagit mig hem? Skulle jag bett dem flyga mig hem till dörren kanske?
Ja, sittplatser finns på Arlanda men restauranger etc beror på vad klockan är. Jag har landat flera gånger och allt har varit stängt på Arlanda. Men sittplatser finns såklart.
 
Ja, sittplatser finns på Arlanda men restauranger etc beror på vad klockan är. Jag har landat flera gånger och allt har varit stängt på Arlanda. Men sittplatser finns såklart.
Ja det är väl stängt typ 3-4 timmar/dygn eller nåt sånt har jag för mig??

Ja, det är offerkofta på med den här förkylningen. Jag dör ju för tusan snart!!! Kan de inte bara skicka väskan, innan jag dööööör :rofl::rofl::rofl:

Har ju ingen större lust att betala en massa för att få den skickad heller...
 
Ja det är väl stängt typ 3-4 timmar/dygn eller nåt sånt har jag för mig??

Ja, det är offerkofta på med den här förkylningen. Jag dör ju för tusan snart!!! Kan de inte bara skicka väskan, innan jag dööööör :rofl::rofl::rofl:

Har ju ingen större lust att betala en massa för att få den skickad heller...
Nja, de flesta ställena stänger senast kl. 22 och öppnar tidigast kl. 5. Landat många gånger runt 23-midnatt och då har verkligen allt varit stängt.

Men förstår absolut din känsla!
 
Har ju ingen större lust att betala en massa för att få den skickad heller...
Fast vad är en massa?
Har du frågat vad flygbolaget/flygplatsen ska ha för att ordna transport? Kanske inte alls blir så dyrt.
Om inget annat finns det väl värde i sakerna. Bara en resväska kostar ju en slant, plus grejerna i den. Det är ju lätt saker för ett par tre tusen i en resväska.
 
Fast vad är en massa?
Har du frågat vad flygbolaget/flygplatsen ska ha för att ordna transport? Kanske inte alls blir så dyrt.
Om inget annat finns det väl värde i sakerna. Bara en resväska kostar ju en slant, plus grejerna i den. Det är ju lätt saker för ett par tre tusen i en resväska.

De har sagt att jag måste ombesörja det själv. Jag måste alltså fysiskt åka och hämta den. En resa på 50 mil.

Nja, prova med iaf 15 000 av värdet i väskan. Men det är inget jag behöver akut.

Jag tänker inte betala en spänn. De får förvara den tills jag har vägarna förbi i värsta fall. Vilket borde bli typ nästa jul.
 
Jag tänker inte betala en spänn. De får förvara den tills jag har vägarna förbi i värsta fall. Vilket borde bli typ nästa jul.
I bästa fall kommer de ha väskan i 90 dagar som de måste enligt lag, och då tillfaller det flygplatsen. Så har du inte hämtat bagaget på 90 dagar kommer det antagligen att säljas på auktion.

Ärligt talat så är jag förvånad över din dåliga attityd kring detta. Mycket märkligt sätt att tänka om sin egen egendom. Man är väl rädd om sina ägodelar? Speciellt ett bagage på det viset då det ofta innehåller grejer man gillar extra mycket, inkl smycken ifall man är ute och reser.
 
I bästa fall kommer de ha väskan i 90 dagar som de måste enligt lag, och då tillfaller det flygplatsen. Så har du inte hämtat bagaget på 90 dagar kommer det antagligen att säljas på auktion.

Ärligt talat så är jag förvånad över din dåliga attityd kring detta. Mycket märkligt sätt att tänka om sin egen egendom. Man är väl rädd om sina ägodelar? Speciellt ett bagage på det viset då det ofta innehåller grejer man gillar extra mycket, inkl smycken ifall man är ute och reser.
Ja alltså, det som är dyrt är kameran. Hur ofta använder jag den nu när jag inte har häst? Nej, just det. Aldrig. Inte ens på resan kändes det värt, utan mobilkameran var praktiskare.

Smycken? Varför skulle man ha med det? Och isf har man väl ändå det i handbagaget?
Jag har inga grejer jag gillar extra mkt i väskan. Bara praktiska prylar. Därför behöver jag inte bry mig. Jag tänker inte åka 50 mil för att hämta en jävla väska. Aldrig i livet. Då får det vara.
 
Det går ju att beställa en transport. Ring DHL eller liknande och boka upphämtning. Glöm inte meddela kundtjänst att kuriren behöver ha med sig fraktsedlarna bara. Det lär inte kosta speciellt mycket heller.
Mer än vad jag är villig att betala just nu iaf. Framförallt i form av energi.
 
Mer än vad jag är villig att betala just nu iaf. Framförallt i form av energi.
Framförallt som man inte verkar kunna boka upphämtning som privatperson.

Nä, nu har jag lagt den energi jag tänker lägga på detta ärende. Ska jag resa något mer någon gång så ska jag tänka på att man kan tvingas gå från flygplatsen om man vill ha ut sitt bagage "utan krångel".

Det är många minus på listan över att flyga nu.

Klimatet
Föräldrar som tar med spädbarn på flyg så att man har lust att bli självmordsbombare efter några timmar
Folk som reser sjuka så att man själv blir tvärsjuk
Krångligt och omständigt i största allmänhet.
Tvingas att boka hotell i samma stad ifall något fuckar upp.

SÅ kul är det inte att resa utomlands.
Men det tar väl 10 år så har väl minnet av dessa saker bleknat tillräckligt för att jag ska orka försöka igen gissar jag. Det är ju typ 10 år sedan förra gången. Eller iofs är jag äldre, jag kanske hinner glömma på bara 5 år denna gång :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 204
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp