Bukefalos 28 år!

Rävskabb?

C

crazy

Hur lång tid kan det ta innan man ser om en hund har fått rävskabb? :confused:

Lite fundersam då vi hade en skabbräv här för ett tag sedan... :confused:
 
Det kan ta lång tid. Ibland tar det någon månad innan man märker det.
 
Jag har inte hund tyvärr å kan inte så mkt om hund men har själv haft det och haft det på marsvin.
Det kom och gick lite halvdant i perioder, tog typ ett haövår/år att helt få bort utan att komma tillbaka.
 
oj, såg att jag inte besvarat det du frågat efter, utan vad jag svarade på nu var hur lång tid det tog att få bort rävskabb/ringorm.
enligt vetrinär jag pratat med kan ringorm/rävskabb överleva ett halvår utan att vissa sig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
387
Senast: movi
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
436
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Unghunden äter Mush. Vi ska åka bort några dagar om ett tag, jag kan inte ha med fryst mat. Jag antar att jag får ta lite tid och fasa...
Svar
14
· Visningar
814
Senast: hundtant
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp