Vi tävlade igår..
(Novell om hur det kan börja uselt och sluta rätt bra ändå)
Allt som kunde strula strulade.. Naturligtvis kom corgi-prinsessan i löp precis dagen innan, blev att inhandla ett tik-skydd i sista minuten. Har försökt ha det nåt av de första löpen men hon bara massakerade dem så vi gav upp och nu var hon ytterst kränkt och vägrade sitta med det på när jag provade ett litet träningspass hemma

.
På morgonen tyckte jag att jag hade såå gott om tid men bilen (lånade makens) var nästan soppatorsk så det blev en omväg till att tanka då det som fanns på vägen men en bra bit bort var jag osäker på om jag skulle komma fram till. Aja, tog in tiden lite i körningen, kommer fram och det känns väldigt lugnt?? Dubbelkollar PM:et, jag har åkt till FEL hundhall

. Ringer kontaktperson och förklarar läget, att jag kommer hinna till samlingen men inte hinna fram och pricka av mig på rätt tid. De löser det säger hen

..
Aja, slirar in på parkeringen springer in till samling och banvandring. Tay som var reserv fick plats i första rundan också.. Rasta tre hundar. Försöker värma Spock lite som behöver mycket värmning. Gör ett försök med corgin som bara är super-sur över trosa. Regnet strilar ner generöst som pricken över i:et och humöret är under marknivå efter att ha haft puls sen man åkte hemmifrån.
Aja, bara att bita ihop.
In med Tay på första rundan. Han känns faktiskt jätte-fin! Litet missförstånd så vi får -10 på fel övning och lite snett backande osv men 83 poäng och kval.resultat!
Spock känns inte riktigt som han brukar, han är lättstörd och lite loj nästan. Får kämpa för att behålla honom med mig för han blir störd av sorlet från de som tittar. En fel övning här också på samma skylt som Tay dessutom så det nog jag som gör fel.. Kommer runt med 84 poäng som jag fått kämpa för!
Corgi-prinsessan känner plötsligt att hon har lust att träna ändå efter att jag busat upp henne och mutat med köttbullar. Pigg och glad på uppvärmningen! Håller på att springa ifrån mig när vi är på väg in på plan så hinner vända innan banden och samla ihop oss. Överlag pigg, glad och käck attityd men en handfull att hålla reda på

. Får massa småfel och fel övning i åttan då hon glider förbi en kon. På mål-rakan väljer jag att plocka upp en leksak och diska oss då hon glider iväg. Synd nog så kom hon inte med på andra rundan för hon brukar gå bättre då.. Dock mindre stressigt för mig med "bara" två hundar.
Jag springer och rastar samtliga hundar igen och ber en klubbkompis ta mina protokoll då det ska vara prisutdelning emellan. De är sjukt snabba för när jag kommer tillbaka så har domaren börjat bangenomgången men klubbkompisen hade snällt sagt att jag var på plats vid uppropet tack och lov! Puls igen!
Runda två med Spock, fortsatt loj och lite disträ.. Stör sig på funkisar och publik men jag kämpar oss igenom banan. Vi landar på 89 poäng och kval.resultat och därmed titeln i avancerad klass! Så glad.
Tror Spock kanske är lite extra distraherad av att corgin kommit i löp och därför han inte är riktigt som han brukar vara.
Runda två med Tay. Jag vet att det hänger på mig att inte klanta till det för den här banan ska inte vara nåt problem för honom. Han känns så himla fin hela rundan och jag lyckas också hålla mig i skinnet och göra det jag ska. Vi landar på 99 poäng och kommer 2:a på pallen. Så imponerad av hunden jag tränar allra minst med som går in och bara sätter allt!

️

️

️
Så min morgon som började med stress, kaos och uselt väder klarnade upp rejält med titel till Spock och två kval.resultat till Tay och till och med pallplats! Corgi-flickan är jag också nöjd med, hade jag bara varit med henne lite mer på banan och inte i mitt eget huvud så hade jag säkert lyckats lotsa runt henne. Jag hade dock tusen saker i huvudet och med henne måste man ha fullt fokus på det man pysslar med.
Var så taggad efter tävlingen faktiskt så jag har anmält till en tävling till i avancerad klass innan års-skiftet. Tyvärr ska husse tydligen iväg och träna sin hund så jag anmälde bara corgin och Spock. Egentligen hade jag tänkt flytta upp Spock men eftersom han hade så svårt ändå med miljön så får han hänga på och tävla han med. Hade Tay varit ledig hade jag snott honom istället så han kunde ha chans på sista uppflyttsresultatet och få titeln..
Tay med sina rosetter
Visa bifogad fil 177963