Rambo California??

Clancy

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett nytt regntäcke, ett ofodrat sådant. Hade nästan bestämt mig för ett Rambo Orginal när jag såg ett som hette California, mkt snyggare och dessutom med y - knäppning i bogen. Dock är ju detta täcket fodrat m. 100 gr. :mad: Vet någon hur tjock/värmande/fluffig(dvs. ser ut som ett fodrat täcke) denna tjusiga skapelse är??

Sv: Rambo California??

det är ungefär som ett fleecefodrat täcke i tjocklek fast utan fleece.

tror inte att det är så fluffigt.Halsen till mitt rambo täcke är 100g och man känner nästan inte fodret:p

Det är juh fodrat med 100g så det går juh inte o jämnställa med ett ofodrat... Dock e det väldigt tunt, inte tjockt o otympligt... Jag tycker det är kanonbra iaf! Men jag har även ett ofodrat Horseware-regntäcke när de e varmare ute, tycker California e för varmt regniga sommardagar juh...

Hu, vad svårt det blev! :crazy: Jag har redan ett täcke med 165 grams fyllning, kanske blir de lite för lika..!? Det är dock ganska fluffigt och tjockt... Var ju egentligen ute efter ett ofodrat!

Hu, vad svårt det blev! :crazy: Jag har redan ett täcke med 165 grams fyllning, kanske blir de lite för lika..!? Det är dock ganska fluffigt och tjockt... Var ju egentligen ute efter ett ofodrat!

Vill du ha ett ofodrat som går att annvända på sen vår/sommar/tidig höst ska du INTE ta ett California. Fodret gör skillnad. Det går inte att jämställa med ett ofodrat. Jag annvänder mina california när det är max 10+, aldrig om det är varmare!!!

Så hade jag varit du hade jag tagit ett orginal.:)

Okej, det avgör saken! Det får bli ett orginal som jag tänkt från början! Visserligen går hästarna utan täcke tills det närmar sig 10 - 12 grader... Men det blir nog bäst med ett orginal ändå! Tusen tack allihopa!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hästskrällets regntäcke har börjat läcka efter några säsonger. Ska få det tvättat om imgrenerat men jag har länge tänkt att jag vill ha... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 092
Senast: Gelina
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 148
Senast: HannaZ
·
Utrustning Tänkte höra om någon HW expert vet hur tjockt och gamalt mitt Rambo Wug är som jag fick köpa av en i stallet. Har googlat lite men inte...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Finns det inga utetäcken nu för tiden där HELA täcket är fodrat?? :confused: Är väldigt less på att vintertäcken numera endast har...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025