Rambo Original vs. Rambo Wug

Saybia

Trådstartare
Vilket är bäst som vinter/utetäcke?
Kan inte bestämma mig vilket jag vill ha :crazy: :confused:
För/nackdelar med båda täckerna?
Hur är det med bogskav & sånt, pållen är ganska bred över bogarna & såg att det inte är några bogveck på nån av Rambo täckerna?

Har suttit halva kvällen & jämfört täcken & det står just
mellan de där två. Gillar färgen på originaltäcket men
önskar att de hade varit annan knäppning i bogen,
wug täcket är ju lite dyrare men det har ju å andra sidan
bogknäppning som jag vill ha, fast färgen tilltalar mig inte
så mycket (lila), men såg att en del säljer det i marinblått också :idea:
Hur är täckerna i storlekarna?
Om man har en häst som drar 135 cm, ska man satsa på
130 eller 140 cm då (ifall det inte finns 135..) ?

Du som har erfarenhet av täckerna får gärna berätta, ALLT :D

Sv: Rambo Original vs. Rambo Wug

Jag skulle ha tagit wug för jag gillar halvhals, v knäppningen och så tycker jag färgen e snyggare:p
Dom blåa är 200g fodrade och dom lila 370g eller utan nåt foder alls.

Vet inte hur pass bred din häst är över bogarna och vet inte hur de sitter på bredare hästar då jag alltid haft rätt nätta hästar. En tjej i mitt stall provade ett av mina på sitt halvblod som är rätt bred och det satt rätt tight i bogen. Men det kanske skulle ha funkat med en större storlek på hennes häst.

Wug är suveränt! har haft det till fyra väldigt olika hästar, med noll bogskav. Utetäckena är en aning stora i storlekarna, och de kan skava om det blir för stort i bogen.

Har du kollat igenom övriga sortimentet (Rhino, Amigo) då? För det finns ju massor med olika färger och lösningar på alla halsar m.m.
Amigo är suveränt och billigare, samma slittålighet och impregnering men finns inte lika tjockt.
Jag skulle välja Original, men jag gillar inte riktigt halvhalsar heller. Sen finns väl Original fortf i grönt el. blått m. röda kanter.

vi har typ alla olika sorters horseware och jag gillar inte alls amigo på regn/vinter täckerna då jag inta tycker att dom inte håller samma standard... just nu har mina 370 gram m halvhals lila och är jättenöjd med dom men en av mina hästar inte ha det för hon får skav över hela kroppen:confused: så hon får ha ett utan ngn hals och så funkar det... dock så har hon ven ett rambo m halvhals med 200 gr fyllning (blått) och det får hon inte skav av.... jag skulle satsat på ett täcke str 130.. dom är ganska stora i str...

jag tycker oxå att just utetäckena är lite stora i stl. min ena häst som normalt har 145 på alla andra täcken, har 140 på rhino/rambo utetäckena.
den hästen är rätt bred över bogen o jag upplever rhino wug som aningen tajt just där med den "speciella" knäppningen. (detta täcke har halvhals).
däremot är det rymligare i bogen med rambos "vanliga" täcken.

så har du en häst med bred bog ska du nog välja original. annars tycker jag om täcken med halvhals.

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 089
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 510
Senast: Niki
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 588
Senast: mackan
·
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023