Bichon Frisé med väldigt raskorrekt temperament, hon har i princip läst sin rasbeskrivning och varit ”yes that’s me”. Om hon inte var skottberörd och hade viss underlagsosäkerhet så skulle jag behöva lösa det så hon skulle få valpar just pga hennes mentalitet.
Hon har i princip jobbigt social, sådär så vi måste stoppa henne från att ta kontakt med random människor. Hon går fram till främlingar, tittar upp i deras ögon och tar de så kontakt så blir hon överlycklig. Hon har vid tillfälle när jag inte varit på tårna satt sig i knät på främlingar i kollektivtrafiken

Och försöker regelbundet krascha grillfester och en gång rymma med en scoutkår. Älskar barn och vill alltid leka med dem. Älskar att gå till veterinären för där får man uppmärksamhet och hon tycker veterinärkontrollen är en trevlig gosstund. Hennes livsmåtto är verkligen ”En främling är en vän du ännu inte känner”. Behöver jag säga att hon älskar att gå på fest och mingla? Hon kör typ en introduktionsrunda om hon inte känner folk där det ser ut som hon går runt och presenterar sig för alla.
Hemma så larmar hon när det kommer folk, (och för annat, men hon är en larmhund och hela hennes kroppsspråk utstrålar glädje snarare än stress) och hon tycker alla gäster är hennes gäster. Jag har ett stoppkommando men måste ha ögonen i nacken för att hon inte ska springa rusande ändå om vi tex har ett bud eller liknande som kommer för att hon inte ska hälsa överentusiastisk.
Positiv men lite försiktig med nya hundar, men om de respekterar henne och inte rusar rätt på så älskar hon andra hundar och älskar att busa med dem. Hon har väldigt bra hundspråk själv, så blir frustrerad när andra hundar inte har det och tycker att jag ska säga till dem om de är vuxna. Fostrar dock valpar och unghundar på korrekt sätt för en vuxen tik.