Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst har du rätt i sak. Jag har dock svårt att vänja mig vid att folk kräks fram precis vad som faller dem in utan någon som helst omtanke om de som befinner sig runt omkring. Jag känner väl i alla fall att man i respekt av sin omgivning kan fundera på vad man säger och när.
Det handlar om att människor med värderingar som Mona Sahlin banat väg för IS i Europa.
Jag instämmer dock i att kollegans uttalande var lågt.
Hur skulle det kunna vara ett hot när Sahlin inte är närvarande?
Vad i hela friden menar du med det?
Att den terror och otrygghet vi nu ser i Europa är ett resultat av den flyktingpolitik som förts i Europa under de senaste decennierna.
Du menar att utan invandring vore Europa säkrare mot terrorister?
Ja, tveklöst. Därmed inte sagt att jag tycker att Europa ska strypa all flyktinginvandring. Däremot måste vi vara medvetna om för och nackdelar för att kunna fatta rationella beslut i frågan.
Att säga att någon borde ta livet av någon annan är väl i princip olagligt? (Även om sammanhanget kan säga mycket om på vilket allvar man ska ta utsagan etc.) Jag vet inte om det är ett olagligt hot, just, men nog är det olagligt? Man får ju inte heller planera eller anstifta våld och mord.Tja, åsikterna är ju inte förbjudna i sig men att uttrycka vissa av dem offentligt är inte lagligt.
Jag tycker också det är obehagligt det skett en normalisering av vardagsrasism och att uttrycka att vissa kvinnor borde bli utsatta för grova våldsbrott. Rasism och misogyni i fin kombination![]()
Att säga att någon borde ta livet av någon annan är väl i princip olagligt? (Även om sammanhanget kan säga mycket om på vilket allvar man ska ta utsagan etc.) Jag vet inte om det är ett olagligt hot, just, men nog är det olagligt? Man får ju inte heller planera eller anstifta våld och mord.
Att den terror och otrygghet vi nu ser i Europa är ett resultat av den flyktingpolitik som förts i Europa under de senaste decennierna.
Med tanke på att mer än 70% av all terror i Europa begås av grupper tillhörande SDs tankebanor och högerut vill jag påstå att du har fel i ditt tänkande. Såkallade Islamister (som de facto förkastas av koranen och rättroende muslimer) ansvarar endast för 5% av terrorismen i Europa och torde därför inte uppmärksammas i de oproportionelt höga banor de hittills gjort i massmedia ...
Visa gärna källor för dessa siffror.
Terrorism beror på stora kulturella skillnader inom ett samhälle. Även högerextrem terror beror således på flyktinginvanding.
Det är ingen slump att Breivik slår till i Norge och inte i Ungern.
Jag tror att du missat helt. De flyktingar som kommer hit nu flyr från samma terrorister som härjar där.
Även högerextrem terror beror således på flyktinginvanding.
Hur skulle det kunna vara ett hot när Sahlin inte är närvarande?
Det där känns lite som att säga att våldtäkter sker på grund av att det finns kvinnor...?
Att inte tillåta skillnader är steg 1 i en terrorutveckling.I så fall har du inte tänkt till.
Det är ingen nödvändighet i ett samhälle att ha så stora kulturella skillnader att terrorism uppstår.
Alltså skojar du eller?Terrorism beror på stora kulturella skillnader inom ett samhälle. Även högerextrem terror beror således på flyktinginvanding.
Vadå hota Sahlin? Personen ifråga uttrycker en åsikt, inte ett hot (enligt TS utsago). Att uttrycka en åsikt är inte olagligt i svensk lag ...
Att sedan åsikten är förkastlig är en helt annan femma, både när det gäller Sahlin och personer iklädda burka ...