Rasism på jobbet

Visst har du rätt i sak. Jag har dock svårt att vänja mig vid att folk kräks fram precis vad som faller dem in utan någon som helst omtanke om de som befinner sig runt omkring. Jag känner väl i alla fall att man i respekt av sin omgivning kan fundera på vad man säger och när.

Tja, åsikterna är ju inte förbjudna i sig men att uttrycka vissa av dem offentligt är inte lagligt.

Jag tycker också det är obehagligt det skett en normalisering av vardagsrasism och att uttrycka att vissa kvinnor borde bli utsatta för grova våldsbrott. Rasism och misogyni i fin kombination :meh:

Du menar att utan invandring vore Europa säkrare mot terrorister?

Ja, tveklöst. Därmed inte sagt att jag tycker att Europa ska strypa all flyktinginvandring. Däremot måste vi vara medvetna om för och nackdelar för att kunna fatta rationella beslut i frågan.

Ja, tveklöst. Därmed inte sagt att jag tycker att Europa ska strypa all flyktinginvandring. Däremot måste vi vara medvetna om för och nackdelar för att kunna fatta rationella beslut i frågan.

Med tanke på att mer än 70% av all terror i Europa begås av grupper tillhörande SDs tankebanor och högerut vill jag påstå att du har fel i ditt tänkande. Såkallade Islamister (som de facto förkastas av koranen och rättroende muslimer) ansvarar endast för 5% av terrorismen i Europa och torde därför inte uppmärksammas i de oproportionelt höga banor de hittills gjort i massmedia ...

Tja, åsikterna är ju inte förbjudna i sig men att uttrycka vissa av dem offentligt är inte lagligt.

Jag tycker också det är obehagligt det skett en normalisering av vardagsrasism och att uttrycka att vissa kvinnor borde bli utsatta för grova våldsbrott. Rasism och misogyni i fin kombination :meh:
Att säga att någon borde ta livet av någon annan är väl i princip olagligt? (Även om sammanhanget kan säga mycket om på vilket allvar man ska ta utsagan etc.) Jag vet inte om det är ett olagligt hot, just, men nog är det olagligt? Man får ju inte heller planera eller anstifta våld och mord.

Att säga att någon borde ta livet av någon annan är väl i princip olagligt? (Även om sammanhanget kan säga mycket om på vilket allvar man ska ta utsagan etc.) Jag vet inte om det är ett olagligt hot, just, men nog är det olagligt? Man får ju inte heller planera eller anstifta våld och mord.

Olaga hot lär det väl inte vara (personen som hotades vet ju inte om det) men förmodligen uppvigling/anstiftan.

Mitt inlägg gällde främst rasistiska åsikter. Det är ju tillåtna att ha, precis som en pedofil läggning. Brottet uppkommer ju när man uttrycker vissa åsikter eller agerar ut sin läggning.

Med tanke på att mer än 70% av all terror i Europa begås av grupper tillhörande SDs tankebanor och högerut vill jag påstå att du har fel i ditt tänkande. Såkallade Islamister (som de facto förkastas av koranen och rättroende muslimer) ansvarar endast för 5% av terrorismen i Europa och torde därför inte uppmärksammas i de oproportionelt höga banor de hittills gjort i massmedia ...

Visa gärna källor för dessa siffror.

Terrorism beror på stora kulturella skillnader inom ett samhälle. Även högerextrem terror beror således på flyktinginvanding.

Det är ingen slump att Breivik slår till i Norge och inte i Ungern.

Visa gärna källor för dessa siffror.

Terrorism beror på stora kulturella skillnader inom ett samhälle. Även högerextrem terror beror således på flyktinginvanding.

Det är ingen slump att Breivik slår till i Norge och inte i Ungern.

Breivik är ingen terrorist, bara en vanlig simpel massmördare med höger extrema sympatier med syfte att utrota demokratin till förmån för ett samhälle byggd på Hitlers idéer (på lik linje med SD(läs hans manifest om du tvivlar)).. MVH norsk norrman.

En terrorist slår till med syfte att lamslå ett samhälle oberoende av vilka människor han dödar, en extremist (lik Breivik) slår till endast mot potentiella menings motståndare)

Senast ändrad:
Jag tror att du missat helt. De flyktingar som kommer hit nu flyr från samma terrorister som härjar där.

Flyktingarna som kommer är långt ifrån en homogen grupp. Du kan i regel inte välja åsikter på de flyktingar du tar emot. Bevisligen har det kommit tusentals terrorister till Europa de senaste decennierna.

Vadå hota Sahlin? Personen ifråga uttrycker en åsikt, inte ett hot (enligt TS utsago). Att uttrycka en åsikt är inte olagligt i svensk lag ...

Att sedan åsikten är förkastlig är en helt annan femma, både när det gäller Sahlin och personer iklädda burka ...

Nej, att hota att döda någon är inte att uttrycka en åsikt.
Ett hot kan det vara även utan att den hotade personen är närvarande.

"jag ska döda dig" är inte en åsikt. Det är ett hot.
Men andra har också redan bemött den kommentaren från din sida.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 996
Senast: malumbub
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 514
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på... 13 14 15
Svar
290
· Visningar
24 062
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet