Raskatt som utekatt?

Ang pälsfällning.... Jag tycks ha vunnit dubbelt i det genetiska lotteriet då mina nuvarande korthåriga bonnisar inte fäller ett dyft . Inte ens när jag borstar dem lossnar det något särskilt anmärkningsvärt - lite mer såklart under fällningstid men inte allmänt. Det är helt underbart !

Min tidigare Maine coonmix fällde givetvis, och krävde pälsvård, men min tidigare korthåriga bonnis var helt fruktansvärd. Det bara regnade hår året runt, satte sig som en matta på soffor, dynor, kläder, ja ALLT.

Så som din tidigare bondkatt är min siames. Korthårig men det är en ständig fällning och regnar små korta hår. Ragdollen hårar ju men de långa silkesmjuka är jättelätt att ta bort med roller eller borste. Siameshåren däremot måste man nästan plocka bort med pincett.

Lukas vet jag inte än. Han fällde extremt när han precis kommit men det avtog. Nu är ju alla i pälsbytartagen så nu blir det en liten matta där han legat och han stryker av sig päls emot byxor. Men fällde minimalt en period innan. Men han har ju bara varit här 6 mån så får utvärdera nästa år typ
 
Ang pälsfällning.... Jag tycks ha vunnit dubbelt i det genetiska lotteriet då mina nuvarande korthåriga bonnisar inte fäller ett dyft . Inte ens när jag borstar dem lossnar det något särskilt anmärkningsvärt - lite mer såklart under fällningstid men inte allmänt. Det är helt underbart !

Min tidigare Maine coonmix fällde givetvis, och krävde pälsvård, men min tidigare korthåriga bonnis var helt fruktansvärd. Det bara regnade hår året runt, satte sig som en matta på soffor, dynor, kläder, ja ALLT.

Missias "syster" som jag tog bort för några år sedan hade vidrig päls. Korthårig huskatt som fällde i kopiösa mängder. Hon var också sköldpadda så hennes hår syntes oavsett färg på ens kläder... :cautious:
 
Jag har inte sett en enda kattannons där det står att de inte får gå ut, däremot så säljs de flesta endast till sällskap även om det är raskatter. Min uppfödare hade inga problem alls med att mina katter fått gå ut, jag fick ju tom till två gratis av henne!
Jag har sett flera annonser där det står, typ "endast till innekatt med tillgång till rastgård". Flera.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är uppväxt med katt men det har alltid varit "bondkatter" och naturligtvis fick de gå fritt ute som de ville. Nu har vi flyttat till...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 024
Senast: MissFideli
·
P
Övr. Katt Har ingen katt för tillfället men vi håller på och bygger hus på landet (annan bebyggelse och väg i närheten) och kan flytta in under...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 793
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp