Rastips..:-(

Sv: Rastips..:-(

Ja, tanten grinade nästan varje gång, och vi skrattade så vi vred oss....mat tjyvar är dom också har jag hört...:rofl: :rofl:
 
Sv: Rastips..:-(

tippan! kom och hjälp mig!

fast jag måste erkänna att lite sån är min med. är han inte "under kommando" så finns det ingen anledning att sitta still. men tränar man inkallning så är han ju under kommando när jag går ifrån och då rör han sig inte ur fläcken ens om han får besök.
 
Sv: Rastips..:-(

Antar att Tippan håller med mig, då hon håller tyst. :angel:

Nä, men de är ju ganska söta. Men man får liksom alltid hålla ett öga på de djuren. En schäfer kan du lämna och veta att de inte kommer hitta på en massa jäkelskap. Kalla det tråkig om du vill. Men förbövelen vad skönt det är. Men labbar...oj oj..där är det bara att förvänta sig en mindre katastrof.
 
Sv: Rastips..:-(

Jag tror jag ger upp...har plöjt igenom ton av annonser, men hittar inget som faller mig i smaken..Ja, Hovawart kanske, men nästan 10 papp för en sådan..näe, skulle inte tro det...kanske inte nu. Men jag måste säga att det skiljer ju enormt på priserna på Schäfrar...mellan 5 och ända upp till 9 tusen i pris. Hmm, varför sådan prisskillnad ? Rottisarna följer varandra ganska bra i priser, men inte Schäfrarna ?!..Ja ja, jag får väl leta vidare....Ang Flat som någon sa: Har haft mycket med dom att göra, trevilga saker men tyvärr inget jag vill ha. *gud vad besvärlig hundköpare jag är*. Antar att NÄR jag slutar leta..då hittar jag ;-)
 
Sv: Rastips..:-(

de flesta renrasiga med meriterade föräldrar kostar runt 10 000. så det får du vara beredd att punga ut för en bra hund.
 
Sv: Rastips..:-(

Knappast...har ju sett massor med seriösa annonser som inte ligger i 10 tusen kr klassen. Ang Howavart...nu fanns det ju inte speciellt många annonser, så jag kunde inte jämföra mellan olika säljare på rättvist sätt.
 
Sv: Rastips..:-(

"Jag har sett"... Ha ha ha... Är det en skröna eller?

Nejdå.. Skojar bara... Jag har flera sånna äckellydiga kompisar som jobbar satan och är lydiga som få. Bland annat en halvsyster till mitt odjur :angel: Det är nog bara jag som är hopplös...

Men min Syster är nog både lydig och fartig, men det var hon defenitivt inte som ung! Men det är ju ingen kadaverlydnad, utan helt tillräcklig bara...

Men men, har tänkt messa dig om mina fina dagar jag haft, men har inte orkat! :p
 
Sv: Rastips..:-(

Nä jag bara missade det... Min ena är ju så där lite tråkig och beter sig faktiskt helt okej i stora sällskap. Förutom att hon ibland vill äta upp vissa hundar. Men så länge hon är lös så gör hon inget. Men hon gör inte så mycket dumheter alls faktiskt (käkat skit och sånt då).

Men som ung och som min yngre är idag så är de aldrig still. Är vi ute i skogen så söker de oavbrutet hela tiden och kan ibland gå säkert 50 meter ut från mig. Men eftersom att ett Retrieversök ligger på uppempt 90-100 m så är det ju rätt så förståeligt. Men de sitter inte ens vid mig om jag fikar...

När Syster var unghund så var vi i en stuga över påsk. Hon var lös på gården bara och lekte så mycket för sig själv så att hon hade träningvärk dagen efter... Å det gjorde hon själv. Det var ingen annan som lekte med henne...
 
Sv: Rastips..:-(

blandraser kostar numera runt 5000 kr (inte för att jag skulle betala det, men det är en annan femma). jag har förstått att jakthundar är lite billigare än andra men övriga renrasiga (reggade) under 8000 har jag inte ens hört talas om förut...
 
Sv: Rastips..:-(

så gjorde min också. men jag vill ha honom närmare och räknar det som om han sticker om han är mer än 30-40 m ifrån. hönsmorsa? neeej, inte alls...
 
Sv: Rastips..:-(

Ok, men jag har sett många annonser om hundar under 8, dock ej Hovawart då, men en hel del andra raser....och oftast kennelannonser...
 
Sv: Rastips..:-(

För mig finns bara Dobermann, kommer alltid att vara så, de är helt ojämförbara! :D
 
Sv: Rastips..:-(

Jag vill ha dem kring benen :) Oftast ligger de kanske 10-15 meter ut från mig som max. Men det är ju ett oavbrutet sökande hur som helst. När de går längre ut så är det väl nått rå som gått där. Skulle vara kul att testa en hund som inte söker hela tiden. Eller söker och spårar alla hundar jämt?
 
Sv: Rastips..:-(

Varför inte gå in o kolla på omplaceringar då..hittehund, hundis och dessa sidor??
 
Sv: Rastips..:-(

Testa staff! ;)
När ni pratar om labbar låter det alltid som att det är staffar det handlar om. :D Förutom att staffar inte spårar & söker (inte min iaf).
 
Sv: Rastips..:-(

Varför inte en australian shepherd? Måste ju vara beredd att jobba mycket med den men den kan koppla av lätt. Och dessutom vill den vara med på allt. Mycket trevlig och lättlärd.
 
Sv: Rastips..:-(

det är väl det min är så dålig på. han håller sig inte självmant inom min 20 m gräns, speciellt inte i början av promenaderna, så det blir ett evigt "vänta", "här" och ibland när jag orkar så springer jag åt ett annat håll. M håller sig alltid i närheten helt av sig självt, ibland får jag nästan putta bort henne för att jag håller på att snubbla över henne.
 
Sv: Rastips..:-(

Har jag bara den äldre med så går hon max 3 meter bort typ... Går hon lös efter en väg så travar hon bara framför mig efter vägkanten. Överlag är de ensamma så är ena ögat alltid på mig (om de inte hittar bajs förståss... Men då står de ju iaf still :d) Nu ska vi ut!

Nu låter det ju som att hon är jättelydig, men hon är verkligen det i vissa situationer. I andra INTE! :)
 
Sv: Rastips..:-(

Jag känner i och för sig bara två Cattledogs, men båda är ägda av utbildade instruktörer. Dessa personer vars äldre hundar av andra raser är väldigt lydiga och fina, har relativt stora problem med sina cattledogs. Till saken hör kanske att deras andra hundar inte tillhör raser av lättdresserad sort och de fungerar ändå jättebra i jämförelse... Kan inte låta bli att tycka att cattledogs kanske inte är riktigt lämplig som brukshund ändå :smirk:
 
Sv: Rastips..:-(

Tycker absolut att ni har glömt en ras här...
Boxer! Hund med mer humor hittar man ju inte :banana:
Jag har aldrig haft någon själv, jag har ju fastnat för tax :love: Men boxer skulle vara det självklara valet för mig om jag ville skaffa brukshund :d Jag har känt en hel del boxrar genom åren och de är helt underbara! :)
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 526
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo har dom senaste åren väntat på rätt tillfälle för att skaffa en Rottweiler. Jag har haft en tik av rasen sedan...
Svar
9
· Visningar
1 319
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har en nära bekant som för ett år sedan köpte en berner sennen tik. Hon har alltid gillat rasen och kände att det var läge att kunna...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 180
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
6 928
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp