Bukefalos 28 år!

Recept på koksaltlösning

Karzta

Trådstartare
Är det nån som har recept på koksaltlösning. Vore jättesnällt om nån ville ge mig det. :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Recept på koksaltlösning

Haha, har precis lärt mig och kokat alldeles nyss. :banana:

1 Líter vatten och 2 tsk salt.
Eller 0.5 liter vatten och en tsk salt. Ja, du fattar? ;)

Koka först upp vattnet och häl i saltet, låt det koka ett litet tag (ca 1 min) och sen färdigt. Så har iafl jag lärt mig. :)

Lycka till!
 
Sv: Recept på koksaltlösning

Flummflicka skrev:
Haha, har precis lärt mig och kokat alldeles nyss. :banana:

1 Líter vatten och 2 tsk salt.
Eller 0.5 liter vatten och en tsk salt. Ja, du fattar? ;)

Koka först upp vattnet och häl i saltet, låt det koka ett litet tag (ca 1 min) och sen färdigt. Så har iafl jag lärt mig. :)

Lycka till!

Jag har lärt mig att vattnet skall kokas upp och ´sedan svala och att man DÄREFTER ska hälla i saltet.. Mängden har jag inte i huvudet, men har det uppskrivet på andra vångingen *orka! ;)*

/K.A
 
Sv: Recept på koksaltlösning

Det ska vara 9 g/l precis som axel skrev, och 9 g är ungefär 1 tsk. 2 tsk blir alldeles för starkt...

:idea: Tips! Använd sökfunktionen, det finns många sådana här frågor om just koksaltlösning.
 

Liknande trådar

Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
330
Senast: Skjøldur
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
487
Senast: skogaliten
·
Mat Kom på att jag bara ätit kålrot som rotmos så vill ha olika recept på kålrot och vad som kan vara gott till det receptet.
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Farao
·
Mat Varje år får jag ett gratis paket saffran till jul och nu har jag en samling. Så era bästa, hyfsat enkla men väldigt goda recept? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 960
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp