Recept med saffran.

Denna gör jag rätt ofta, men har mer saffran i än receptet säger.
https://www.vegomagasinet.se/favoriten-kikartsgryta-med-saffran
Jag hade konstaterat att jag nog inte gillar saffran i mat men hade ett paket saffran kvar som behövde användas och jag älskar ju kikärtor så testade denna idag. Så. Sjukt. Gott. 😍

Följde visserligen inte receptet helt, hade ingen paprika utan hackade ner några slokande körsbärstomater i början istället. Hade dubbelt så mycket saffran, lite gul curry, lite chili, och sen lite fryst bladspenat i slutet (har typ alltid i liknande grytor för att hjälpa till att svalna).
 
Jag hade konstaterat att jag nog inte gillar saffran i mat men hade ett paket saffran kvar som behövde användas och jag älskar ju kikärtor så testade denna idag. Så. Sjukt. Gott. 😍

Följde visserligen inte receptet helt, hade ingen paprika utan hackade ner några slokande körsbärstomater i början istället. Hade dubbelt så mycket saffran, lite gul curry, lite chili, och sen lite fryst bladspenat i slutet (har typ alltid i liknande grytor för att hjälpa till att svalna).
Roligt att du gillar den, är perfekt vardagsmat här hemma. Går snabbt att göra och är så gott. 😍
 
Roligt att du gillar den, är perfekt vardagsmat här hemma. Går snabbt att göra och är så gott. 😍
Jag gör kikärtsgryta jätteofta men följer typ aldrig ett recept och tenderar att fastna i tusen kryddor och massa övriga ingredienser (blomkål, aubergine, zucchini, tofu, potatis....) Detta var verkligen super för att snappa ut ur det 😁 och dessutom få användning för saffran som jag aldrig använder. Kommer definitivt göras igen!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 959
Senast: Enya
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 545
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 942
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp