Recept med saffran.

jag brukar göra linssoppa med saffran :d
Jag gör den på en höft, men ungefär lika mängder tärnad potatis och tärnade morötter kokas i grönsaksbuljong tills de börjar mjukna. Tillsätt nån deciliter (eller två) röda linser och låt dem koka sönder. När kokningen börjar bli klar tillsätts valfri mängd skuren purjolök. Och nånstans i tillagningen häller man i en eller två påsar saffran.
MUMS!
 
Risotto går rätt snabbt ändå, en halvtimme kanske?
Jag är ganska långsam när jag lagar mat, så för mig brukar det nog ta närmare 45 minuter inklusive allt förarbete osv. Å andra sidan är just risotto en sådan där sak som för mg känns som att det tar mycket längre tid än det faktiskt gör, förmodligen eftersom man behöver stå vid spisen i princip hela tiden för att späda och röra om.
 
Jag är ganska långsam när jag lagar mat, så för mig brukar det nog ta närmare 45 minuter inklusive allt förarbete osv. Å andra sidan är just risotto en sådan där sak som för mg känns som att det tar mycket längre tid än det faktiskt gör, förmodligen eftersom man behöver stå vid spisen i princip hela tiden för att späda och röra om.
Jo, det är mer det. Man tänker att risotto tar tid och är lite krångligt, och varje gång jag gör jag inser jag att det är snabbare och enklare än jag trodde.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 959
Senast: Enya
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 545
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 942
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp