Redigera *.mpg

Migo

Trådstartare
Jag vill redigera en ridfilm som jag har på DVD. (filmat mig när jag rider, så min film). Jag har lyckats konvertera till *.mpg (jag döpte om filen från *.vob :angel:) men när jag ska öppna i WMM får jag felmeddelandet: "Ett gränssnitt har för många metoder att utlösa händelser från".

Jag vete sjutton vad jag ska göra, vill bara ha loss enstaka korta snuttar för att visa ett moment.. hjälp:crazy:
 
Sv: Redigera *.mpg

Jag vill redigera en ridfilm som jag har på DVD. (filmat mig när jag rider, så min film). Jag har lyckats konvertera till *.mpg (jag döpte om filen från *.vob :angel:) men när jag ska öppna i WMM får jag felmeddelandet: "Ett gränssnitt har för många metoder att utlösa händelser från".

Jag vete sjutton vad jag ska göra, vill bara ha loss enstaka korta snuttar för att visa ett moment.. hjälp:crazy:

An extension does not a file make. Använd VobEdit för att klippa runt, eller DGMPGDec för att plocka ut en bit och spara i en annan fil.
 
Sv: Redigera *.mpg

An extension does not a file make. Använd VobEdit för att klippa runt, eller DGMPGDec för att plocka ut en bit och spara i en annan fil.

Jag fortsätter på tråden, eftersom jag har precis samma problem.
är ingen grym datahacker, så jag skulle gärna behöva lite mer information. inte lyckats göra om filen till *.mpg, då det är typ 6filer.
2 av dem kan man köra i vlc (mediafiler), de andra fyra är olika info-filer.
Jag laddade ner VobEdit, men förstod inte ett skvatt hur man använde det, eller till vad. Det andra programmet kunde jag inte hitta.
Behöver mer än gärna lite hjälp i denna labyrint :bow:
 
Sv: Redigera *.mpg

Som Stalker skrev så går det inte bara att byta namn på dom och hoppas på att det blir bra, utan ni måste köra ett program som konverterar.. Vilket program man ska ha till Windows vet jag dock inte, kör bara Mac..
 
Sv: Redigera *.mpg

Vad synd :(
Jag har letat och letat, men jag hittar inget. Skriv gärna igen som du får en glödlampa i huvudet :idea:
 
Sv: Redigera *.mpg

Ladda ner och packa upp den andra länken jag postade (Gå in på http://www.doom9.org/software2.htm#decoders och ta länken därifrån). Kör programmet DGIndex bland de uppackade filerna. Välj öppna och markera alla .vob-filerna på en gång (strunta i .ifo och .bup). Nu kan du med timelinen i nedre delen av fönstret titta runt i filmen. Använd knapparna med hakparanteser för att välja vilken del av filmen du vill klippa ut. Under Audio/Output method välj Demux all tracks. Välj sen save project and demux video och du får ut den filmbiten som en rå mpeg2-fil med ljudspåren i det format de nu finns, antagligen ac3.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Redigera *.mpg

Hmmm.. de tär så jag har gjort, men windows media maker vill inte ta filen i vart fall. Den klagar på att den inte hanteras och inte kan importeras. Försökt öppna min Adobe Premium, men den verkar inte vilja fungera alls, inget går vägen idag :mad:
 

Liknande trådar

Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka...
2
Svar
22
· Visningar
6 740
Senast: palle
·
IT & mobiler Jag har en uråldrig kamera och jag vill redigera en film jag har tagit, den ska bara klippas av en snutt i början och en slutet, men jag...
Svar
2
· Visningar
1 668
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 376
Senast: Disen
·
IT & mobiler Jag har en Sony Handycam DCR-HC19E och har svårt att få kopieringen av filer till dator, CD och DVD att bli som jag vill. Det program...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp