Reg, regn, regn...

Verkar bara vara jag här som är rätt nöjd med vädret 😁
Känns bra efter all torka med mycket regn.
Jag är glad att slippa frysa och hantera saker som fryser 😒
Det är inte halt, slipper sulor och broddar, jättebra underlag ute, inga tjocka, jobbiga täcken.
Molnet är irländare och tycker detta är prima väder! Pigg och glad och jag märker inte ens att det regnar när jag rider honom 😍
Den som lider mest och hunden som tycker det är djurplågeri att behöva åka cykelkorg i 10 minuter när det blåser och regnar 😅

Jag vet ju vad som väntar. Det fryser och blir knaggel. Sen kommer det snö som ligger en stund, smälter, blir slask som fryser och så har vi isgata 😍😂

Såhär såg Molnet ut när jag tog in honom idag.
Inget att klaga över.
Visa bifogad fil 40169
Ridbanan sväljer hur mycket vatten som helst.
Såhär såg den ut idag, superbra underlag!
Visa bifogad fil 40171
Men åh! Avis!
Nelly har lera på HELA benen, HELA magen och nedre delen av täcket torkar aldrig för det är konstant täckt i ett lager lera. Vår utebana är som en sjö, har sett ut så i flera veckor.

Kanske får flytta in hos dig😆😘
 
Här är inte så värst lerigt, vill absolut inte ha några minusgrader! Blir så hårt och knöligt överallt då.

Nu är grusvägarna väldigt fina att rida på, även fälten fungerar att rida på - de som inte är upplöjda.
 
Härkigt, kanske borde tänka mer positivt! 😁Grusvägarna här är bedrövliga att köra på för tillfället, men desto bättre för ridning! 😍
Vår paddock blir inte heller dålig av vattnet, snarare bättre 👌 och hästarna har rena ben och hovar.
Meeen, de grusade ytorna är som jag skrev i första inlägget kladdiga 🙁 och jag blir så deppig av det regniga, gråa, mörka..

Men men, nu är jag strax hemma och ska ut i stallet och försöka fokusera på fördelarna! 🙏

Det blir lite trevligare om man fokuserar på det positiva. Tiden går så fort, snart är det vår igen 😁

Jag har ju fördelen att jag ofta kan rida på dagtid när det är ljust, det underlättar massor. Är inte säker på att jag skulle tycka det var lika käckt om jag var tvungen att åka dit i mörkret varje dag 😅

@MiniLi Haha 😁
Du är väkommen 😍
 
Men åh! Avis!
Nelly har lera på HELA benen, HELA magen och nedre delen av täcket torkar aldrig för det är konstant täckt i ett lager lera. Vår utebana är som en sjö, har sett ut så i flera veckor.

Kanske får flytta in hos dig😆😘

Precis så är det här också. Är så trött på lera :meh:
 
Småland har bara haft tre soltimmar hittills under hela november. :eek:

Här går folk omkring och tror det är hemskt att bo i norr på vintern, med all ljus och vit snö. Det är ju här nere det är vidrigt med mörker, lera, blött och grått. 😫
 
Tycker ändå inte leran är så farlig i år (än så länge). Mina ponnys trampar visserligen inte ner så mycket, men det är långt ifrån någon välling.
 

Bifogade filer

  • 889F92DE-405A-48A8-831F-5672FC1B0547.jpeg
    889F92DE-405A-48A8-831F-5672FC1B0547.jpeg
    553,8 KB · Visningar: 25
Kollade prognosen nyss och :arghh:!
Regn onsdag - torsdag som under natten övergår till snöslask och sedan minusgrader nästa vecka. :banghead::banghead::banghead:
Varför kunde det inte få vara uppehåll tills det fryser tjäle och sen snö?! :rage:
Samma här! 😫 Jag hoppas hoppas att det hinner ändra sig. Eller att det kommer snö hyfsat snabbt! ☃️❄️
 
Här är det blött och jävligt. Är inte så illa i hagarna än... men där vi leder hästarna till hagarna är det väldigt blött.
Och vid ena hagen är det väldigt blött vid grinden så vi la ut två balar med kutterspån och det hjälpte en del faktiskt men inte riktigt hållbart i längden.

Ska bli kallt senare i veckan och vi längtar.
 

Bifogade filer

  • 932EC913-C494-4E2B-9292-C10F38CAB395.jpeg
    932EC913-C494-4E2B-9292-C10F38CAB395.jpeg
    468 KB · Visningar: 49
Här ser det faktiskt bättre ut nu till helgen, snöblandat under natten till fredag, Efter lunch ska det bli kallare och sol och på lördag kallt och soligt. Kallt under kommande vecka men sen blir det mildare väder igen till nästkommande helg. :banghead:
 
Här ser det faktiskt bättre ut nu till helgen, snöblandat under natten till fredag, Efter lunch ska det bli kallare och sol och på lördag kallt och soligt. Kallt under kommande vecka men sen blir det mildare väder igen till nästkommande helg. :banghead:
Kallar du det bättre :eek:!
Snöblandat regn, kallt, varmt, kallt, varmt om vartannat :wtf:
 
Just nu har vi snöslask.
Det ska komma mer snö inatt och imorgon för att till helgen vara sol och minusgrader. Längtar ☀
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 311
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp