Registrera kattungar

L

lime

Jag har en renrasig hona, som är registrerad i SVERAK och en renrasig hane, också registrerad i SVERAK, dessa två ska nu bli föräldrar. Eftersom min hona var sjuk förra året så fick hon inga bebisar då, utan det är hennes första kull nu.
Tyvärr har matte inte tagit reda på vad som gäller fr.o.m förra året, att både honan och hannen skall vara ID-märkta för att bebisarna ska kunna registreras. Hanen är ID-märkt, men inte min lilla hona, kan jag ID-märka hemnne i efterhand så mina bebisar kan registreras, vore ju jättesynd om jag inte kunde få stamtavla på dem. Någon som vet.
 
Ja, det bör gå bra. Boka tid för ID-märkning snarast, så kan du klistra dit klisterlappen som man får på stamtavlan, och sedan skicka in kopian på stamtavlan med registrerings anmälan. Om hon är högdräktig så kan du ju vänta tills ungarna är födda och kullen är några veckor gammal.
 
Tack för ditt snabba svar, hon är ganska tjock så jag gör det när ungarna är födda. Jag var så osäker på om hon kunde bli dräktig, veterinären sa att chanserna var mycket små så han tyckte inte ens jag skulle hoppas på det, hon hade en massa var i livmodern förra sommaren, de gjorde ultraljud på henne och sedan fick hon antibiotika, veterinären trodde hon skulle få tillbaka inflammationen och då skulle vi bli tvungna att sterilisera henne. Nu har hon varit frisk i ett år så när hon började löpa så blev jag så GLAD att jag körde direkt till min hane, som bor hos pojkvännen, och så fick de para sig, först nu börjar jag kolla på ev registrering och annat "världsligt".
Ska bli så roligt med bebisar och min lilla hona är en så underbar liten kisse så de kommer att bli så fina! :)
 
Jag trodde ju inte att Yoga kunde bli dräktig, så jag ID-märkte aldrig henne. Så när ungarna var 3-4 v och det började närma sig registreringsdags, så fick dom chippa henne.
Det var inga problem, men jag skulle nog inte åka så mycket tidigare än 3-4 v pga smittorisker och annat.

Lycka till, Birmor är så vackra :love:
 
Alla dina frågor ska egentligen du få svar på från din kattklubb.
För det är du väl, medlem i en Sverak-klubb?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: Corax
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 821
Senast: Gumman123
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 586
Senast: Speedway
·
M
Övr. Katt Jag hoppas nu verkligen att någon kan hjälpa mig med min fråga. det är så att jag själv har en perser hona och min väninna har en...
2
Svar
25
· Visningar
2 879
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp