Registrering???

P

Ponnymamman

I vilken avelsförening kan jag registrera en korsning varmblod/fullblod? Inga papper på betäckning osv.....
 
Av nyfikenhet vill jag fråga - varför denna korsning?

ASRP reggar ponny med okänd härstamning men var de stora hästarna hamnar vet jag inte? ASVH reggar väl bara om hingsten är godkänd för halvblodsavelavel? Grå papper i ASVH? Men ingen av raserna borde väl registreras där öht egentligen? Hmm...
 
du kan registrera den i ASVH fast då med okänd härstamning
-gråa papper,
det kostar 2500kr
om du inte har några papper på den.
 
Du kan också få ett grundpass direkt genom SH. Kostar 400 + 600 för DNA-typning. Vet dock ej om det räcker som registrering i tävlingssammanhang?
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: Nikan
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Ketrawzc
·
Avel Sitter och drömmer mig bort och kollar på till salu annonser i Horse & Hound. Vad som slår en direkt är att mankhöjden pendlar mellan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 433
Senast: __sofia__
·
Avel Jag tänkte betäcka två av mina egna ston med min egen unghingst. Jag gör det av personliga skäl, för min egen skull och utan tanke eller...
Svar
5
· Visningar
1 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp