Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jordbruksverket håller på att utarbeta nya regler men tillsvidare gäller de gamla men de kan du inte hitta på deras hemsida. Jag gjorde en sökning på box+mått+hästar och fick upp flera andra sidor som visade mått,bestämmelser mm.
måste bara få säga en sak var inne på jordbruksverket nyss och det är såå noga med boxens cm storlek är det en cm förlitet ska den göras om mm mm MEN inget står det om att hästarna måste vara ute ett visst antal timmar om dygnet
vilket är mäst hämskaste att boxen är 2 cm kortare eller att en häst på 10 år ALDRIG fått gått ute i en hage???
Hej!
Som många skrev så finns det bra fakta på jordbruksverkets hemsida...
Jag vet inte om dom har ändrat det, men sist jag var in där så var det ganska svårt att navigera...
Prova sök på google, (jordbruksverket+regler...)
det kanske är lättare.
Kram
Det är inte svårt om man vet vad man letar efter. Regler om mått etc regleras i föreskrifter som är en typ av författning. Enklare kan det knappast bli (jo, om man bara klickar på länken jag la in kanske... ).
Hagen får vara hur stor som du vill och har mark...
och den kan vara liten som en box, bra om man har en häst som ska ha boxvila men kan stå ute....
morzan
Ekonomi & Juridik
Hej! Är lite nyfiken vad ni som står i kollektivstall betalar och vad ni får i det priset.
Sen undrar jag vad ni skulle tänka er att...
Hästmänniskan
Hej!
För ca en vecka sedan så bröt jag Radius benet i min handled. Jag ska ha en gipsskena i ca 3-4 veckor. Nu undrar jag, när kan jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.