Regler för avatar/profilbild

Fanzia

Trådstartare
Finns det några regler för vad man får ha för avatar?

Är det fritt fram att använda vad som helst så länge man själv är upphovsman/kvinna? Eller finns det regler på innehållet på bilden? Att det inte ska vara något olagligt förstår jag men i övrigt?
 
Sv: Regler för avatar/profilbild

Inga webbadresser på den.
Inget stötande material.

Det är väl de vanligaste orsakerna till åtgärder.
 
Sv: Regler för avatar/profilbild

Vad räknas som stötande? :o
Det är väl lite varierat vad man anser som stötande också, men det måste väl finnas några allmänna gränser.

Det finns ju minst en som har sig själv i trosor på avataren.(alltså bara nederdelen av sig själv) :crazy:
 
Sv: Regler för avatar/profilbild

När det var som mest livat på U så körde jag regeln "inga könsorgan på buke". Det fixade det mesta som var stötande.

Sen kan jag tänka mig att en hel del annat också är stötande, t ex hakkors, men sådana har jag inte stött på ännu.
 
Sv: Regler för avatar/profilbild

Så man får "sno" bilder?

Har nämligen sett en hel del som använder bilder som de absolut inte har fotat/ritat själva.

Varför inte webadress? Jag hittar inget i reglerna om det. Det är väl lika mycket reklam att ha loggan för exempelvis djurgården eller något sånt i sin avatar?

Frågar för att veta mer inte för att sätta någon i klistret. :)
 
Sv: Regler för avatar/profilbild

Varför ska man absolut ha länk i sin bild, när det finns bukefalos länkarkiv, samt möjlighet att ha länk inne i sin profil? Är man så kär i sin hemsidesadress, att den måste synas överallt? :D Jag är mer kär i min vackra vita, i så fall. ^^

Gunnar vill inte ha websideslänkar på profilbilderna, så enkla är reglerna.

Och nej, man ska inte ha "snodda bilder", men det är ju upp till er användare om ni vill riskera böter och annat obehag för copyrightade bilder, när copyrightinnehavarna hittar dem. Gunnar och vi moderatorer kan inte veta vad som är vad och vi kan inte sitta och titta igenom varenda profil och PM'a "den och den" och be denne att ta bort stulna bilder, om vi inte får mejl eller PM från copyrightinnehavarna som kräver detta. Vilket har hänt och händer än idag.

Mvh

IngelaH
Moderator
 
Senast ändrad:
Sv: Regler för avatar/profilbild

Jag var bara nyfiken på reglerna. Försöker inte ändra dem. Hittade bara inte reglerna någonstans. Frågar man inte så lär man sig inte. :)

Tack för svaret.
 
Sv: Regler för avatar/profilbild

Lyckades i alla fall lägga in en avatar, men den ser suddig ut. Någon som vet varför? Ska man kanske spara i något särskilt format?
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 684
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 352
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 727
Senast: Lobelia
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp