Regn och vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 731
S

Supersonic_

Är jag på jakt efter. Ska vara med halvhals och bogveck och kosta max 1500.
Någon som har tips? :)

Sv: Regn och vintertäcke

jag tycker horseware är bra men de har ju inga bogveck
rhinowug.jpg

Sen finns det ju shires
93vhc1.jpg

båda två är regntäcken...

Jag har det understa Shirestäcket som visas i tråden, fast mitt är ett vintertäcke med 400 g foder. Fast det är mycket snyggare i verkligheten än på bilden ;). Jag beställde mitt från www.ridsportshopen.com

Tyvärr kan jag inte uttala mig om kvalitén på täcket eftersom jag inte har använt det ännu - men det verkar lovande! :)

Och det satt helt perfekt på min häst (grövre halvblod).

Har ett regntäcke från Shire, fick det med foderhästen. SUPERBRA täcke och absolut prisvärt. Har regnat flera timmar i sträck och aldrig läckt igenom.

Horseware är kanonbra men som sagt, inga bogveck, och lite väl dyra enligt mig...

Ullis

Är det inte ett vintertäcke översta bilden från Horseware??
Har ett sånt fast mitt är 200 g (tunt vintertäcke alltså). Det är istället grön/vit-rutigt o mkt snyggt o bra! Mitt kostade 1600 på www.henrikssonsridsport.se SUPERTÄCKE! (från Rhino)

Regntäcken finns dels från Horseware, det är nog Rhino som ligger under 1500. Event har oxå bra regntäcken, har ett ofodrat o ett fleecefodrat därifrån, de kostade 500-600 kr. Lite stora i stl o i bogen så de passar nog inte en alltför nätt häst (el ta en stl mindre). Finns oxå på Henrikssons, det fodrade täcket har jag köpt ganska nyligen på Eko.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
216
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka