Regndans på fredag?

Nu går åskan ... jag har Blixtvakt installerad i min mobil och det är verkligen inte roligt att se hur det ser ut nu. :nailbiting:
 
50% chans för regn enligt SMHI. Men nej, bara nitlott hos mig än så länge.
Får se imorgon det ska vara 50% då också.
Har laddat med baljor och hinkar under stuprören för att samla på mig det som kommer. Hoppas...
1 kvm tak x 1 mm regn = 1 liter vatten
 
Jag behövde bara gå på semester. Hann bara hem från jobbet i torsdags så började det regna hemma (ok, bara en åskskur, men 5mm är mer än inget), på väg norrut i fredags fick vi flera droppar på bilen och så igår då. Två rejäla skurar, först vid fikat i församlingshemmet och sedan när vi väntade in brudparet hemma hos dem. Vi får se vad som händer när jag reser vidare idag. :laugh:
Kan du tänka dig att resa till mig kanske? :)
 
Och det fortsätter regna!

Vad det grämer mig nu att "vattenlager nr2" inte är färdigt ännu. Fanns inte det jag ville ha i affären så har beställt via nätet och ska få på tisdag. Hade kunnat spara 200 L till som bara rinner bort nu. :cry:
 
Screenshot_20180725-073143.png


Jag hoppas INNERLIGT att den här prognosen stämmer!!!!! Jävlar vad jag ska dansa på fredag!!!
 
Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något att tugga på i vinter. Reglerna för stödrätter blir generlösa. Jordbruksverket manar "slå allt som går".

Buke bör hjälpa till!

Så - visst kör vi regndans på fredag kl 20 igen?

Samma förutsättningar som vanligt.
All dans räknas, även sittdans.
Man dansar så länge man vill men minst "en låt" dvs runt 3 minter är lämpligt.
Blot är valfritt men önskvärt.
Intag av magiska drycker rekommenderas.

Är ni på?
Jag har kunnat en ”riktig” regndans, vi körde den på en hajk för längesen. Dagen efter vart det skyfall. 😅
Tyvärr har jag glömt bort, är säkert 15år sedan. 🙈
 
Jag har gått över från att regndansa till att be för regn. Och jag är inte ens troende. Men om det finns någonting alls där ute vilket jag egentligen inte tror så är det väl det jag kan göra.
Här tröskar de vetet nu..
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 831
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 716
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp