Regndans på fredag?

Vi ska måla hus i helgen och bjudit in en massa folk till just det. *twistar vidare*

Och jo, det har regnat in i vår hall, men vi har inte hittat problemet än. Vi vill helst hinna riva ner och bygga rätt innan nästa regn.
 
Nu är mina 66 mm nere på 5. Gud vad härligt. Verkligen.

Idag ska vi få 34 grader.

Jag kan ärligt säga att jag längtar till vintern. Jag längtar däremot inte till att inte ha något grovfoder alls...
Jag beställde faktiskt hem en pall med lusern, så förhoppningsvis så ska mina hästar klara sig. Framförallt om min mor lyckas sälja sina hästar.
 
Men för i helvete. Visserligen har det inte lovats så mycket som några 66 millimeter här de senaste tre månaderna ens om man lägger ihop alla prognoser och glada spekulationer, men helt nyligen påstod SMHI ändå regn lite pö om pö - men ändock under tre dagar i rad.

Men nu givetvis har det återigen dunstat ner till en dag. På söndag: 2,3 mäktiga millimetrar. Resten av tiodygnsprognosen = noll komma noll.

Dansa! Dansa nu! :arghh:
 
Men för i helvete. Visserligen har det inte lovats så mycket som några 66 millimeter här de senaste tre månaderna ens om man lägger ihop alla prognoser och glada spekulationer, men helt nyligen påstod SMHI ändå regn lite pö om pö - men ändock under tre dagar i rad.

Men nu givetvis har det återigen dunstat ner till en dag. På söndag: 2,3 mäktiga millimetrar. Resten av tiodygnsprognosen = noll komma noll.

Dansa! Dansa nu! :arghh:
Jag tycker SMHI borde lägga ner sina tiodygnsprognoser helt och hållet för så många gånger de lovat regn i sommar och det ändå inte ha kommit något är helt makalöst O_o
Varför gå ut med regn chanser när det helt uppenbarligen är så osäkert att det nio gånger av tio inte blir en enda droppe :mad: :down:
 
På söndag ger smhi oss 25 mm. Har inte prylarna till min vattenbalja förrän efter helgen (längre leveranstid pga semester:mad:). Så det lär bli att de verkligen kommer men sedan inget under hela augusti.
 
SMHI ger mig gråa hår.

Länge har de nu lovat att det skulle börja regna kl 02 inatt. Kollar man sannolikhet så är prognosen säker.
Men byter man från diagram till tabell så säger tabeller att det ska börja regna först imorgon eftermiddag. Samma prognos, samma sida bara olika sätt att visa. Olika regnprognos.

Jag blir GALEN!
 
Jag undrar om inte mitt offrande igår (krockade med ett rådjur strax före 20.00 igår kväll) blidgade vädergudarna en aning ändå.

20180728_074015.jpg

Och branden här i krokarna är släkt, men utan vädrets hjälp.
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 831
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 712
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp