Regndans på fredag?

I morgon ska jag försöka orka skruva trall och hänga ut tvätt, förhoppningsvis kommer det lite regn här eller iaf i närområdet. Jag är supernöjd om det regnar på fälten där de tar foder, jag kan leva med en brunbränd gräsmatta. :)

Om jag vaknar redan 03 i morgon bitti ska jag bara för att utmana ödet vattna tunnelväxthuset och några fruktträd + rabatterna. :D
 
Kändes inte som att min sittdans på utomhusbion i går hjälpte nånting alls, så nu har jag dansat rundt i vardagsrummet med magisk dryck i form av päroncider och med en skrämd svartvit katt som åskådare. (Han ville inte dansa tyvärr. Men han har dödat en fågel i dag)

Lät även rygghästen gå utan täcke, så nu får det absolut inte regna i natt... :angel:
 
Jag lyckades hyfsat bra. Det vräkte ner regn på oss när vi väntade på att brudparet skulle komma hem igår eftermiddag. Verkligen vräkte ner i typ en halvtimma. Gissningsvis 10-15 mm.
Här hjälper ingenting, de moln som kom igår lämnade utan en droppe. :( Klarblå himmel och +30 grader. :arghh:
 
Här hjälper ingenting, de moln som kom igår lämnade utan en droppe. :( Klarblå himmel och +30 grader. :arghh:
Jag behövde bara gå på semester. Hann bara hem från jobbet i torsdags så började det regna hemma (ok, bara en åskskur, men 5mm är mer än inget), på väg norrut i fredags fick vi flera droppar på bilen och så igår då. Två rejäla skurar, först vid fikat i församlingshemmet och sedan när vi väntade in brudparet hemma hos dem. Vi får se vad som händer när jag reser vidare idag. :laugh:
 
Jag behövde bara gå på semester. Hann bara hem från jobbet i torsdags så började det regna hemma (ok, bara en åskskur, men 5mm är mer än inget), på väg norrut i fredags fick vi flera droppar på bilen och så igår då. Två rejäla skurar, först vid fikat i församlingshemmet och sedan när vi väntade in brudparet hemma hos dem. Vi får se vad som händer när jag reser vidare idag. :laugh:

Du får resa runt i Sverige :)
 
Jag behövde bara gå på semester. Hann bara hem från jobbet i torsdags så började det regna hemma (ok, bara en åskskur, men 5mm är mer än inget), på väg norrut i fredags fick vi flera droppar på bilen och så igår då. Två rejäla skurar, först vid fikat i församlingshemmet och sedan när vi väntade in brudparet hemma hos dem. Vi får se vad som händer när jag reser vidare idag. :laugh:
OK :crazy:

Anar att det kan vara mitt fel. Jag avskyr hetta och har tre veckors semester från och med idag.
Alltså är det varmt, jättevarmt. :arghh:
 
Jag ser regnmoln idag också. 20180715_141437.jpg
 
Det här är inte bra för mina nerver alltså. Jag är typ hypernervös över att jag inte ska ha råd att ha kvar hästarna i vinter, eller ännu värre, att de får svälta!!

Vi måste fan ha regn nu! Och sen kan det få vara bara 20 grader oxå, istället för 30.
 

Liknande trådar

Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 831
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är knastertorrt och inget regn i sikte. Vi måste göra något! Bukes kraft är ju vida känd. Så varför inte enas om en gemensam...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
13 709
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp