Bukefalos 28 år!

Jag tror att det gör lite nytta att regndansa!!
Igår sa yr.no att vi skulle få 2 mm regn på midsommarafton, men efter regndansandet igår så visar dom 7 mm på midsommarafton och 2 mm dagen innan - det ökar på :up:
 
Någon hat dansat bra på mitt ridläger
20230616_164846.jpg
 
Tittade på SMHIs radarkarta över hur nederbörden och åskan såg ut under fredag eftermiddag i södra Sverige. I mina amatörögon så såg det ut som bra fler blixtrar än nederbörd som verkade hålla sig till ynka små områden :(
Screenshot_20230617-021202_Samsung Internet.jpg

Betänk att blått kan betyda mellan ringa (0 mm)-lätt (0,2 mm), typ ingenting alls alltså. Det är väl bara de röda områdena som fick något värt (och de är inte så mörkt röda heller men å andra sidan så innebär det skyfall vilket kanske inte är så åtrabart ändå), kanske 4-10 mm.
Samtidigt som de röda korsen är blixtrarna givetvis. :crazy:
 
Senast ändrad:
Tittade på SMHIs radarkarta över hur nederbörden och åskan såg ut under fredag eftermiddag i södra Sverige. I mina amatörögon så såg det ut som bra fler blixtrar än nederbörd som verkade hålla sig till ynka små områden :(
Visa bifogad fil 121466
Betänk att blått kan betyda mellan ringa (0 mm)-lätt (0,2 mm), typ ingenting alls alltså. Det är väl bara de röda områdena som fick något värt (och de är inte så mörkt röda heller), kanske 4-10 mm.
Samtidigt som de röda korsen är blixtrarna givetvis. :crazy:
Det regn som syntes efteråt när åskan slutat en timme senare.
Screenshot_20230617-022047_Samsung Internet.jpg
 
1,3 mm på söndag här står det :cautious: och så molnigt under midsommar utan minsta regn, why liksom :confused: det onödigaste som finns, ska det bara molnigt så kan det lika gärna vara regn! O_o
Kontrollerade nu igen för skojs skull för att se hur mycket prognosen hunnit ändra sig. Från 1,3 till 3,4 mm. Det bådar ganska gott ändå även om det fortfarande är "ganska säker".
Men sommarstugans område som lockat med 19 mm på söndag har ändrat sig till 5,5. Aj.
 
Tittade på SMHIs radarkarta över hur nederbörden och åskan såg ut under fredag eftermiddag i södra Sverige. I mina amatörögon så såg det ut som bra fler blixtrar än nederbörd som verkade hålla sig till ynka små områden :(
Visa bifogad fil 121466
Betänk att blått kan betyda mellan ringa (0 mm)-lätt (0,2 mm), typ ingenting alls alltså. Det är väl bara de röda områdena som fick något värt (och de är inte så mörkt röda heller men å andra sidan så innebär det skyfall vilket kanske inte är så åtrabart ändå), kanske 4-10 mm.
Samtidigt som de röda korsen är blixtrarna givetvis. :crazy:
När jag körde ner till skåne på em,så regnade det från norr om Ljungby - fram till efter Hässleholm (mot Kristianstad) Och var värsta blixtrandet i vaggeryd dock inget regn så hoppas inget brann för dom blixtarna gick klockren uppifrån o ned.
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 680
Senast: Nixehen
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
781
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 547
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 552
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp