Våra 17 mm är nu 4 mm men nästa helg ser lovande ut i alla fall.

Visa bifogad fil 121469
Risk för översvämningar om det kommer närmare 90mm på kort tid. Det är mer än en normal genomsnittlig månadsmängd i juli. Nu är marken dessutom snustorr och då kan inte jorden ta hand om vattnet.
Tror prognosen kommer revideras, men skyfall är å andra sidan den typ av nederbörd man kan vänta sig med varmare klimat. :(
 
Spännande det får jag kolla :D Verkligen nöjd med träningen, ny tränare för mig!

Hade jag fortfarande ridit hade jag velat rida för henne! Hon har tömkört Tiger lite och det var verkligen 👌 Men största fördelen är att Tiger verkligen för första gången tillåter och uppskattar någons behandlingar, han klickade verkligen med henne direkt ❤
 
Ett härligt regn föll på oss när vi var ute och gick nyss... :love:

Men...det stör mig att de vid varenda väderrapport på Nyhetsmorgon bara upprepade gång på gång att det inte regnar tillräckligt för att göra riktig nytta... Låt mig få njuta av mitt regn för bövelen... :cautious:
 
Senast ändrad:
Hade jag fortfarande ridit hade jag velat rida för henne! Hon har tömkört Tiger lite och det var verkligen 👌 Men största fördelen är att Tiger verkligen för första gången tillåter och uppskattar någons behandlingar, han klickade verkligen med henne direkt ❤
G ska få behandling ikväll. Sen ny lektion imorgon. Härliga tider!
 
Regn, hagel och dundrande av åska drog in över sommarfesten igår så vi knappt kunde prata för att regnet överröstade allt - men det drog ju förbi ganska snabbt.

Hade ändå förhoppningar på att det skulle märkas lite när jag kom hem, men nähä, såklart har det ju varit mycket mindre och fjuttigare här. Man får vara glad åt att det värsta dammet har bundits några timmar... Prognoserna säger nu fjutt, fjutt och fjutt idag, i morgon och måndag. Uppehåll tisdag, och sedan håller vi tummarna för lite mer urladdning på onsdag.
 
Var och köpte en babygunga. Lagom till att den var monterad och barnet installerat så kom regnet! :love: Ett perfekt, sansat stilande som hållt i sig en halvtimme hittills.
Frågan är vad mer kan ska köpa? Dynor till utemöbler? Eller ska man förbereda målning av uteplats? Då behöver det ju vara torrväder, menar jag.
Har ni tips på andra regnframkallande aktiviteter? Torka tvätt ute har inte fungerat och fönstertvätt framkallar bara solsken.
 
Jag planerade borttagning av hängränna + målning där nya ytterdörren ska monteras i morgon och sen börja ta ner takpannor från gästhuset, började med att klippa gräs, fick klippa nästan klart i regn o regnjacka, så så enkelt var det. Mao det regnar i mitt skåne och jag går upp för att demolera badrum på ovanvåningen
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 615
Senast: Shaggy
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
871
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 313
Senast: Migo
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 730
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp