Regn, hagel och dundrande av åska drog in över sommarfesten igår så vi knappt kunde prata för att regnet överröstade allt - men det drog ju förbi ganska snabbt.

Hade ändå förhoppningar på att det skulle märkas lite när jag kom hem, men nähä, såklart har det ju varit mycket mindre och fjuttigare här. Man får vara glad åt att det värsta dammet har bundits några timmar... Prognoserna säger nu fjutt, fjutt och fjutt idag, i morgon och måndag. Uppehåll tisdag, och sedan håller vi tummarna för lite mer urladdning på onsdag.
Jag är i dina trakter och skulle rida lektion utomhus exakt under haglet och åskan!
 
Nu har jag inget att måla, men förrförra sommaren skulle jag måla om hästtransporten och det skulle minsann inte regna. Hehe. Det vräkte ner när jag precis blivit klar. Såpass att det bildades bubblor med vatten i färgen. Jag fick punktera färgen för att få ut vattnet, slipa en gång till och måla ännu mera. 😂
Det är väl något sådant som skulle till nu...
Men det känns som att något är på gång!
Det har varit mulet nästan hela dagen och det känns i luften att det är regn (och troligtvis åska) på väg. Jag låter badkläderna och handdukarna hänga ute i natt, så kanske det kommer lite extra regn?
Och lämna stolsdynorna ute? 😁
 
Ni dansar bra, regn på rutan!
 

Bifogade filer

  • IMG_20230617_200037.jpg
    IMG_20230617_200037.jpg
    134,8 KB · Visningar: 18
Inte en droppe här än. Funderar på vad mer jag ska lämna ute förutom dynan.
Att det verkmigen kommer något tror jag väl när jag ser det.
Luften känns för sval för åska och åskskurar. Men kanske regn iaf..
 
Jag malade staket da det var mulet pa morgonen. Det var faktiskt mulet hela dagen, forsta gangen sedan borjan pa May. I alla handelser skulle det inte regna i dag, men medan jag malade sa kande jag ... kanske 10? ... mycket, mycket sma droppar av regn aven om det inte syntes alls.

I morgon, ska det regna enligt prognosen. Sist prognosen sa att det skulle regna halva dagen, sa kunde man rakna dropparna i dammet pa bilar och annat utomhus. Prognosen sager mellan (det ar besvarligt att rakan om efter ett par glas vin, but I think I've got it) 0.2 - 0.5mm ... undar om det kan ens tranga in i leran (hela dalen vi bor i ar en mycket naringsrik lera som ar perfekt for vin) som nu ar som cement.
 
Regnet har börjat leverera... några mm i mätaren än så länge... dottern har inte regnkläder med sig i skogen får se hur länge ungarna står ut att orientera...
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 615
Senast: Shaggy
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
871
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 317
Senast: Migo
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 731
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp