Bukefalos 28 år!

regnskållor

Sv: regnskållor

Probimin är en kur, det är alltså tarmbakterier som ges som en kur och det fungerar verkligen enligt min erfarenhet. Finns på kliniker och jag brukar stoppa på en kur när gräset börjar komma eller när jag givit butta och vid foderbyten.

Och jag skulle absolut ge det om jag gav pencillin.

Kan ju tillägga att jag haft min häst i 2.5 år och första sommaren på gräs var han bedrövligt dålig och med varje år blir han bättre, får mindre besvär. Beroende på mitt vakande över magen och bättre foderstat (läs minimalt med socker/melass/betfor/fructan eller att han vänjer sig? Vem vet?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 663
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 874
Senast: Ramona
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 198
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 211
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp