Regntäcke med "hög" Skärning i bogen..

Dialhard

Trådstartare
Det är så att min nya kuse ligger lite konstigt i storlekarna när det gäller täcken. 145 är perfekt i bogen medans hon behöver 155 i längden. Finns det några täcken som i 155 är ganska små i bogen alt har hög skärning så det inte hänger och glider bakåt? Några tips? Har testat Amigo och Shires utan resultat..

Är i första hand ute efter ett skaltäcke (ofodrat regntäcke)

Sv: Regntäcke med "hög" Skärning i bogen..

Prova Rhino eller Bucas, jag upplever dem lite smalare sydda kring bogen än t.ex Amigo.

kl

Vill du ha en budgetvariant så är alla Showmaster-täcken på Hööks smalare i bogpartiet.
Thermo Master är däremot för större bogar.

En kompis köpte ett täcke på GeKås häromdan, ett skaltäcke i 165 (så det finns ju i 155 med) som var väldigt högt i bogen, kostade runt 300 kr. Men då måste du ju ta dig dit oxå...

Liknande trådar

Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Jeps
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 094
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 831
Utrustning Blir tokig på täcken! Inget täcke har samma strl! Köpte förra våren ett Amigo Insulator 150gr i strl 145. Sitter kanon på min häst...
Svar
8
· Visningar
4 048
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka