Regntäcken, vill ha förslag!

M

miss_willow

Idag regnade det och ponnyn hade två täcken på sej, ett "Rambo wug" och ett tunt innetäcke under. Båda täckena va helt genomsura... De andra i stallet hade helt torra hästar. Tycker att om man betalar över tusen kronor för ett regntäcke ska de hålla vatten`någolunda :mad:. Så nu ska jag investera i ett nytt regntäcke, men vet inte vilket täcke som håller vatten bra? Förslag?
 
Är det så att täcket är någorlunda nyköpt, så tycker jag du skall reklamera det. På Rambo täckena ska det ju vara tre år garanti på vattentätheten. Så bara klaga.
Jag köpte ett Rhino Wug, som regnade igenom efter 1( en!!) dag i regn. Fick bytt det, utan problem, då det måste ha varit ett fabrikationsfel.
 
Okej, jag har ju bara ponnyn på foder och fick med täckena men jag ska fråga dem när de köpte täcket. Det är nyss tvättat och impregnerat.
 
Jag har ett Rhino täcke, vet inte vad det heter mer men det är helt suveränt!
Det har regnat konstant hela dagen, pållan har gått ute från kl 7, och när jag kom vid 14 och tog in henne för ridning och tog av täcket var hon helt torr under. :)
Hon blir aldrig blöt av det täcket.
 
Jag har ett KANON BRA regntäcke!! Det är inget märke på det, jag köpte det i en liten, liten lokal affär ute på landet för endast 380 kr och det håller ALLT regn ute. Idag har det regnat konstant hela dagen och alla de andra hästarna var små blöta under, men inte min!!

Så jag, som alltid har sagt att täcken är en sån sak som är värda att betala mycket för, börjar faktiskt ändra åsikt. Detta täcke köpte jag i våras och har inte ens impregnerat det!! Otroligt imponerad!! (trodde aldrig att det skulle vara så bra, köpte det bara för att det var KRIS just då!!)

//Lilla jag
 
Rekomenderar Thermo master superfit rain rengtäcke.. :)
Har det till 2 av hästarna, funkar kanon.
 
Jag har ett Shires Stormbreaker. Det är verkligen jättebra, håller en hel dags regn utan att läcka.
Billigt,ca 450 kr på Eko:- förra året.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag måste beställa ett täcke till ponnyn men tycker det är så svårt med domdär grammen fyllningen anges i! Har försökt kolla på...
Svar
4
· Visningar
622
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 164
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 333
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 404
Senast: Darkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp