Rejs efter toabesök

MissFideli

Trådstartare
Frågan finns på annat forum också, men nån här kanske vet varför?
Det är ju väldigt vanligt att katter rejsar efter att ha gjort nr 2 på lådan.
"Shit'n Run" som en kallade det :D

Men är det nån som vet varför dom gör det egentligen? Mina gör det inte, men min tredje britt gör det och föräldrarnas huskatt gjorde det också.
 
Sv: Rejs efter toabesök

Min katt blir oxå "efter-bajset-busig" ibland, inte varje gång. Jag skulle tro att det är så befriande att få bajsa att de drar en repa för att de blir så lättade. Min katt är ofta orolig och går och skriker lite innan hon ska bajsa, det är väl inte så skönt att vara nödig kan jag tro...
 
Sv: Rejs efter toabesök

Åh, jag trodde att det bara var min Tindra som var totalt knäpp! Dock är det bara en av mina katter som gör det, men hon gör det ORDENTLIGT! Ser fram emot en förklaring!
 
Sv: Rejs efter toabesök

Båda mina blir extra sociala precis när dom varit på lådan (oavsett om dom kissat eller bajsat)
Mysigt.. :p
 
Sv: Rejs efter toabesök

Ja det skulle vara kul att få veta varför.

Min rejsar omkring hej vilt efter ett sånt toabesök. Verkligen tokskenar :)
 
Sv: Rejs efter toabesök

Det känns väl befriande, det gör det ju för en annan också :o även om jag inte rusar runt efteråt. :rofl: Mitt vilddjur blir helt tokig efteråt och min storkisse blir också lite glad och befriad även om det inte märks så tydligt.
 
Sv: Rejs efter toabesök

Det bästa med min äldsta katt och hans shit'n'run är ljudeffekterna. :D Låter som en unge med leksaksbil, "wruuum~~".
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 116
Senast: Sel
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 571
Senast: Dentaku
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 367
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp