Bukefalos 28 år!

Remontnosgrimma på ponnytävlingar

Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

Min tränare säger tvärtom. Spänn aachennosgrimman löst. Jag har ingen snokrem på för övrigt.
Off topic, men ändå :p
 
Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

Jag har Remontgrimma på min ena ponny för han blir inte lika stark då, på den andra har jag bara em kandarnosgrimma :smirk: Hemma rider jag oftast utan. Det funkar det med
 
Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

JAg tycker det är fint :P
 
Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

Jaa för fan :D
Men det kanske är olika på olika hästar, min trivs med löst, inte jättelöst, men typ med plats för 3-4 fingrar.
 
Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

det gör nog de flesta hästar egentligen... men jag tror bettet blir lite skarpare när den är hårt åtdragen...
 
Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

har också konstaterat att det blivit lite modernt... Har precis köpt en till min egen, men det är för att han lätt gapar i dressyren. Men tycker att det är rätt fult... Min kompis som rider ponny tycker däremot att det är sååååå himla fint å gulligt... Så e kanske modernt i ponnyvärlden...
 
Sv: Remontnosgrimma på ponnytävlingar

Den kniper igen käften på hästen på bästa möjliga sätt

...utan att skada hästen inne i munnen, vilket ju måste anses vara någon liten slags fördel, eller hur? :smirk:

Vore det inte läge att införa ekipagekontrollanter vid insläppen på dressyrbanorna som kan känna efter om det går att få in ett par fingrar under nosgrimmorna?
Har stött på flera hästar vars nosgrimmor är så hårt åtdragna att de knappt går att spänna upp utan att man får slita sig blå...
Många tycker att de spänner nosgrimman ganska löst om de "bara" drar tills det tar stopp! :crazy:

Vart tog de 2-3 fingrarna under nosremmen vägen?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
5
· Visningar
280
Senast: MiniLi
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 828
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 679
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Semestertips
  • Växtnäring

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp