Bukefalos 28 år!

Renbädda efter sex?

Intressant med era svar, absolut att det har med hur kladdigt det blir att göra. Jag får nog gömma undan min pedantiska städtant jag har inom mig och tagga ner lite vad gäller renbäddandet. Blir rätt många tvättmaskiner som körs..
Ja, alltså, antingen får man väl tvätta nästan varje dag alt ha jäkligt mycket lakan. Skulle aldrig palla med det :p.
 
Ja, alltså, antingen får man väl tvätta nästan varje dag alt ha jäkligt mycket lakan. Skulle aldrig palla med det :p.
Har en rejäl dubbelsäng med lika stora lakan, äger bara två sådana så har tyvärr nästan kommit in på planeringsstadie vad gäller sex och tvätt haha
 
Beror på hur kladdigt och svettigt det har blivit. Är det mycket fläckar och svett på lakanet kan det hända att jag byter bara lakanet och låter resten vara.
 
Har en rejäl dubbelsäng med lika stora lakan, äger bara två sådana så har tyvärr nästan kommit in på planeringsstadie vad gäller sex och tvätt haha
Allmän fundering
Jag funderar hur det kan vara så annorlunda med olika kroppsvätskor.

Sover man med mycket hud mot lakanen (=inga kläder elelr bara trosa/kalsong) så svettas man och lämnar väldigt mycket hudceller etc på lakanen. Kudden kan få saliv och ibland lite snor när man är förkyld och det rinner.
Kort sagt lämnar man ifrån sig rätt mycket av sig själv i sin säng. Kroppsvätskor och lämningar efter sex är lika "kroppsliga" de som allt det andra. Varför byta efter just sex?
 
Allmän fundering
Jag funderar hur det kan vara så annorlunda med olika kroppsvätskor.

Sover man med mycket hud mot lakanen (=inga kläder elelr bara trosa/kalsong) så svettas man och lämnar väldigt mycket hudceller etc på lakanen. Kudden kan få saliv och ibland lite snor när man är förkyld och det rinner.
Kort sagt lämnar man ifrån sig rätt mycket av sig själv i sin säng. Kroppsvätskor och lämningar efter sex är lika "kroppsliga" de som allt det andra. Varför byta efter just sex?
Som sagt, jag erkänner jag har ett problem.. Var nyfiken på hur andra ser på saken men ska skärpa mig och inte vara så förbannad "ordentlig" jämt:-D och byter inte varje gång det hade inte funkat. Men när det blir synliga fläckar så får jag lite ångest att lägga mig nyduschad i det:-)
 
Jag har en regel med vår säng. Ingen får lägga sig i våra sängar med kläderna från jobbet eller skolan. Mina barn lägger sig ofta i vår säng efter skolan.
Man får byta om eller klä av sig. Jag tror det hänger kvar sedan jag jobbade på långvården när jag pluggade. Jag vill inte ha "jobbdammet" i sängen.
Kroppsvätskor är jag inte så noggrann med.
 
Jag är pedantfreak men kör lite ofrivillig KBT iom min nuvarande kille då det blir sex flera ggr om dan, ofta håller vi på i ett par timmar och svettas extremt mycket (framförallt han), så det går igenom underlakanet (har madrasskydd). Det är inte jättemysigt om man ska sova efter, för allt är liksom BLÖTT, och sen blir det blöta kallt, men jag brukar lösa det genom att sova ovanpå honom :D
 
Jag undrar spontant hur kladdigt det kan bli egentligen?? Nu tänker jag vardagssex, inte där man tar några timmar och masserar varandra med div oljor osv... För ja, då vill jag helst både duscha och byta lakan innan jag sover.

Men vanligt sex? Varför skulle man behöva byta lakan?? Är det jag som missar nåt här eller?
 
Jag är lite fascinerad här, jag har aldrig varit med om att det har blivit så kladdigt eller svettigt att jag måste byta lakan (tur det, jag äger ett). Å andra sidan, vet jag om att det ska bli kladd, tjosan hejsan, badrum.
 
Jag undrar spontant hur kladdigt det kan bli egentligen?? Nu tänker jag vardagssex, inte där man tar några timmar och masserar varandra med div oljor osv... För ja, då vill jag helst både duscha och byta lakan innan jag sover.

Men vanligt sex? Varför skulle man behöva byta lakan?? Är det jag som missar nåt här eller?

Det är nog jätteolika hur mycket kladd det blir, och vad man klassar som "vanligt" sex. Har man en kvarts sex i lugn takt med en man med normal spermie/svettproduktion blir det nog inte så kladdigt. Knullar man hårt och snabbt i en timma blir det rejält svettigt, och om mannen kommer flera ggr desto mer kladd. Det sistnämnda beskriver mitt vardagssex i stora drag.
 
Det är nog jätteolika hur mycket kladd det blir, och vad man klassar som "vanligt" sex. Har man en kvarts sex i lugn takt med en man med normal spermie/svettproduktion blir det nog inte så kladdigt. Knullar man hårt och snabbt i en timma blir det rejält svettigt, och om mannen kommer flera ggr desto mer kladd. Det sistnämnda beskriver mitt vardagssex i stora drag.

Gud, jag blir utmattad av blotta tanken.
 
Det är nog jätteolika hur mycket kladd det blir, och vad man klassar som "vanligt" sex. Har man en kvarts sex i lugn takt med en man med normal spermie/svettproduktion blir det nog inte så kladdigt. Knullar man hårt och snabbt i en timma blir det rejält svettigt, och om mannen kommer flera ggr desto mer kladd. Det sistnämnda beskriver mitt vardagssex i stora drag.



Kommer karln flera ggr så kan jag förstå, jag har aldrig träffat en sådan man själv dock, så den tanken slog mig inte ens. Sex i en timme låter normalt i mina öron men jag kan ju bara gå efter mig själv, och svett torkar ju fort.

Annars har jag svårt att förstå tanken. Kör man utan kondom och karln kommer i en så är det ju bara att knipa och springa iväg till toaletten lite snabbt. Men det kanske inte fungerar så bra om karln kommer flera ggr... Kommer han nån annanstans så är det ju bara att torka bort :p
 
Jag undrar spontant hur kladdigt det kan bli egentligen?? Nu tänker jag vardagssex, inte där man tar några timmar och masserar varandra med div oljor osv... För ja, då vill jag helst både duscha och byta lakan innan jag sover.

Men vanligt sex? Varför skulle man behöva byta lakan?? Är det jag som missar nåt här eller?

Beror väll på hur mycket båda kommer och var :p
Jag byter om det blir en blöt fläck där Jag ligger, annars bryr jag mig inte ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 766
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp