rengöra rostigt bett. Med vad?

Mirre

Trådstartare
Har ett gammalt bett som blivit rostigt.
Vad kan man använda för att rengöra det?
Är väl tänkt att jag ska kunna använda det så är inte så sugen på att använda svinto direkt. Det är ju bra mot rost annars. :cool:

Sv: rengöra rostigt bett. Med vad?

Hm bitt polisch från h**ks kanske? Är inte säker på stavningen. Du kan ju fråga om det funkar.

Annars får du lägga ner det i ren coca cola å vänta en liten stund, håll ett åga på det dock väntar man för länge så försvinner hela bettet.

Varför skulle du inte kunna använda Svinto? Du sköljer väl rent bettet efteråt?

jo klart jag sköljer det, men är det inte risk att bettet tar smak av svinton? eller kanske inte:confused:

moonlightgarden: haha det måste jag testa. hmm och cola dricker man.. nyttigt och bra :crazy:

Haha, ska man få hela bettet att försvinna måste det nog ligga läääänge:p

Man kan ju rengöra kastruller med Svinto, och jag har då aldrig känt att maten smakar Svinto för det.

använd svinto o tvätta bettet nog efter, sen kan du koka bettet med äppelbitar ett tag så har garanterat svintosmaken försvunnit.

Ingen anning, men saker försvinner iaf efter ett tag.

Cola är ju inte direkt nyttigt :crazy:

Mmmm verklkigen, eller inte. Man brukar ju känna på tänterna att man har druckit det. Otroligt trevligt...

*raderat*

Svinto är nog bra förresten!

Jag tanker... ar det sa bra att anvanda ett bett som rostar, aven om man har fatt bort rosten?:cool: Jag menar, jag har lada med massor av gamla bett, men inget rostar. Om ett bett rostar maste val en legering ha notts bort?

Bett som rostar är gjorda av järn, de ska rosta.:idea:

Förnicklade bett kan kanske rosta om de blir gamla och nötta, men då är de nog olämpliga att använda pga risk för vassa kanter och liknande.

Bilvårdsläraren,

men det måste ligga ett tag, men saker försvinner det gör det.

Ja några dygn sisådär.

Ja några dygn sisådär.

Eller månader, kanske t.o.m år...

Har provat med en sketen liten rostig söm, och efter en vecka orkade vi inte vänta längre.
Men fläckvis hade faktiskt lite rost försvunnit!:)

Kanske det, aldrig provat själv, har inte envishet för just sådana där saker. Det klarar jag inte av.

Att envist jobba med markarbete 3 timmar dagligen med hästen är däremot en helt annan sak :angel:

Beror väll på vilket bett det är :p

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 554
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: dukie
·
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -... 2
Svar
32
· Visningar
3 485
Senast: Mariax2
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
665
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka