Renoverar kök

Sv: Renoverar kök

Jo, det hade ju varit snyggt. Men tror att man måste ha en speciell modell för att det ska funka. Och sen har jag inte fler luckor. Ska ju inte byta dem...
 
Sv: Renoverar kök

Det är ju någon form av laminat/klick golv som jag har. Tycker det upplevs ljusare i verkligheten än vad det är på bilden.
 
Sv: Renoverar kök

Vårt kök börjar äntligen ta form. Nu är det färdigbyggt och det är (bara...:eek:) färg kvar.
En vägg blir tapetserad, luckorna vita och pärlsponten blir målad i en mkt ljus färg som går mot grågrönt.

Så här ser tapeten ut (vi är fortfarande lätt chockade:D)

120712-120722+%284%29.JPG
 
Sv: Renoverar kök

Vill bara komma med två golvtips.

Om du köper laminatgolv som faktiskt är ett ganska bra val så välj ett golv med väldigt hård yta eftersom du har hundar.
Om man tittar på golven som finns hos ByggMax så är benämningen för den hållbarhet jag tycker du borde ha på ditt golv AC4/32.
Vet inte om det är samma benämning på golv även på andra ställen.

Sen är det även klokt att använda Clickguard.
Clickguard är ett tätningsmedel avsett för golv med click-system som monteras utan lim.
Det ger ett permanent skydd mot fukt samtidigt som det gör det möjligt att när som helst byta ut delar av golvet eftersom det inte fäster som lim.

Då är det ingen katastrof om du råkat torka golven med lite för mkt vatten och det gör inget om du tappat ett glas vatten osv.
Skarvarna håller sig fina ändå :)
 
Sv: Renoverar kök

Vi har precis bytat kök och valde då ett vitt Ikeakök, Lidingö off-white. Vitvaror bl a Siemens rostfri kyl och frys. Vi har lagt ett 30x30cm klinkergolv i ljusgrå melerad ton. Sedan från Agelito köpte vi en måttanpassad rostfri diskbänk och även våra granitbänkskivor stensort Bianco Sardo. Så jäkla snyggt riktigt nöjda är vi. Och lite färg på gardiner mm sätter pricken över i:et
 

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
294
Hemmet Någon Bukefalist som snyggat till ett trist kök? I huset har vi ett nytt men tråkigt kök. Det finns ingen anledning att byta ut det, men...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
9 994
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: nyttnick
·
Hemmet Nordsjö base white på vägg och sen 0502-Y på golvlister, det kommer inte se bra ut eller hur? Jag vill helst inte ha 0502-Y på väggarna...
Svar
15
· Visningar
1 463
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp