Snygga till kök

Jag har matta både på hela köksgolvet och under bordet vid matplatsen. Vi har kalla och hårda golv, och det går utmärkt att tvätta. (Det är ärligt talat rätt sällan det spills något som kräver mer än en fläckborttagning, vi är ju två vuxna i hushållet.)
 
Jag tänkte också matta, min mamma hade en snygg smal och lång matta längsmed vasken och bänken. Mysigt att stå på vintern och gick att tvätta som vanligt. Jag tycker det är helt värdelöst med matta under bord. Snyggt men för opraktiskt.


Visa bifogad fil 109200

Sen gillar jag tapeter med stora mönster. Denna har jag köpt men inte satt upp än, jag vill ha den i dumma vrår som utfyllnad med en planta framför.

Kom på att det finns ju plastmattor! Inte hittat nån dösnygg hittills men kanske finns…

Fin tapet!
 
Kom på att det finns ju plastmattor! Inte hittat nån dösnygg hittills men kanske finns…

Fin tapet!

Den här är i 100% plast. Inte dumt ju!

301CDA33-9382-4E9E-87E4-8D2B5E210187.jpeg
 
Kom på att det finns ju plastmattor! Inte hittat nån dösnygg hittills men kanske finns…

Fin tapet!
Jag har faktiskt plastmatta i köket. Dösnygg vet jag inte om den är, men jag är nöjd med den och den känns inte tråkigt plastig.

Jag tycker också att färgskalan på din drömmiga bild känns väldigt förlåtande mot småbarnskladd.
 
Jag tycker ändå ert kök är rätt fint eller iaf har ni en väldigt bra utgångspunkt till att göra det till ert. Det är mycket skåp och lådor i det =perfekt när man har barn. Dom är små men tar mycket plats ^^ :)

Tror ni kommer rätt långt med färg på väggarna, lite fin pynt på köksbänken, nån snygg taklampa, och nått grönt i nått hörn. När ni sätter dit era egna möbler ändras köket en god del bara av det. Hade nog försökt hitta några fina nya handtag med.

Interiör är jätte kul, din inspo bild var super fin. Hade jag fått välja fritt hemma, utan budget, hade det nog blivit kök från Kvänum , nått med profilerade luckor och bänkskivor i sten 😍
 
En matta hade ju varit perfekt också men just det känns ju hopplöst med småbarn och mat :cautious:
Köp en matta som går att tvätta i maskin 😊 Typ i bomull, då är det inte så dyrt heller.
Vi som har fyra hundar behöver också en matta som tål lite och framförallt går att tvätta i maskin. Köpte denna från Ellos men finns massor av andra varianter. Går ju att ha två olika och byta medan den ena är i tvätten :D

b
 
Den inredaren kan få komma hem till mig tack, med precis allt på bilden.

Kanske förklarar varför jag inte är någon beundrare av vårt sjukhuskök :angel::p

Om du har behov av möbler har jag en byrå och en kanapé i nyrokoko som jag måste sälja :angel: "Sjukhus" är det sista du tänker på när det gäller dem! :rofl:
 
Tack för alla tips!

Vi hade vitt kök i lägenheten, dock var det ett väldigt litet kök. Några glasluckor och så speglar på luckorna. Gjorde stor skillnad.

Om vi behåller det vitt funderar jag på att bara köpa några glasluckor. Det gör ju stor skillnad. Vi har en drös med fina glas och porslin som kan stå där. Stöket kan få vara i andra skåp och lådor. Särskilt skåpet ovanför micron stör mig, det vore finare i glas, sen det till höger om kyl och frys skulle kunna bli en fin vinhylla.

Köper vi nya beslag vore det ju dröm om man kunde hitta några med samma mått.

Dörröppningen mot hallen är ju vägg, där kommer det att målas. Andra sidan av köket ser ut såhär, dvs mycket vägg och möjlighet till fin gardin.

Visa bifogad fil 109149
Jag hade absolut kunnat leva med det köket, tycker det var snyggt. Enkelt, klassiskt och tidlöst. Vill man ha mer färg kan man måla en vägg, ha roliga gardiner och liknande. Det golvet var mycket snyggt :)
 
Senast ändrad:
Köp en matta som går att tvätta i maskin 😊 Typ i bomull, då är det inte så dyrt heller.
Vi som har fyra hundar behöver också en matta som tål lite och framförallt går att tvätta i maskin. Köpte denna från Ellos men finns massor av andra varianter. Går ju att ha två olika och byta medan den ena är i tvätten :D

b

Frågan är hur stor matta som får plats i en maskin? Vi har ju haft tvättstuga innan med stora, tåliga maskiner men inte ens där fick vi tvätta mattor. Nu bor vi ju i lägenhet med en mindre hushållsmaskin och den började hoppa rejält bara jag tvättade dotterns lilla kudde och täcke tillsammans med handdukar…

I huset kommer vi ha en vanlig hushållsmaskin också, vet inte riktigt vilken den är eller skicket på den.
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jag är på jakt efter ngt jag tror inte finns, i alla fall inte om jag inte ska behöva betala typ 60 000 för eländet. Vill ha ett ganska...
2
Svar
24
· Visningar
2 041
Senast: AraSlei
·
Hemmet Mitt kök är lite byggt "enklast möjligaste", detta resulterar i att jag har väldigt liten bänkyta... Nu när jag ska byta ut alla...
Svar
10
· Visningar
2 463
Senast: Fibusen
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 124
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp