Renoverings-hjälpen

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Scata
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 350
  • Visningar Visningar 16 013

Bukefalos 30 år!

I mitt kök hade de lagt laminat ovanpå plastmatta men inte under diskmaskinen. Vilket gjorde att när det blev vattenläcka från diskmaskinen så rann det in under köksbänken och laminatgolvet och det tog ett tag innan det märktes. Tjohoo!
Aaaah. Bra att du säger det så att jag inser att jag bör begränsa min irritation över att de har lagt linoleum över hela det gamla golvet, inklusive under diskmaskinens utrymme, i hyresrätten jag nyligen har flyttat till. Utrymmet upp till diskbänkens underkant rymmer ett fåtal diskmaskinsmodeller som alla kostar massor. Men plötsligt låter det värt det ...

Jag vet att det är enkelt, men det är fult. Det ser inte färdigt ut.
Dessutom är golvet idag klistrat en bit upp på väggen under ett "utsprång" vid vissa av skåpen. Som jag skrivit tidigare är det asbest i golvet och jag vill inte riva det. Ska jag då klistra nytt golv och sätta en list mitt på?

Vidare behöver jag inte ett större utbud av golv, det är inte direkt så det saknas alternativ...
Seså, play nice! Och om allt ändå är nej så fråga inte.

I mitt kök hade de lagt laminat ovanpå plastmatta men inte under diskmaskinen. Vilket gjorde att när det blev vattenläcka från diskmaskinen så rann det in under köksbänken och laminatgolvet och det tog ett tag innan det märktes. Tjohoo!
Också en viktig grej att tänka på.
Seså, play nice! Och om allt ändå är nej så fråga inte.
Du vet att jag inte ställde nån fråga, utan bara konstaterade att jag tappat bort det golv jag hade tänkt beställa?

Du vet att jag inte ställde nån fråga, utan bara konstaterade att jag tappat bort det golv jag hade tänkt beställa?
Då tror jag att många av oss missförstod i vår iver att hjälpa till, för du skrev ju:

"Problemet är väl mest att det måste vara rätt tunt. Ett tjockare golv, då blir bänkar mm fel.
Mitt största problem är att hitta nåt snyggt."

Det lät verkligen som om det behövdes en lösning på höjden på golvet, och att det var besvärligt att hitta något fint på grund av det. Och tråden heter ju ändå "renoverings-hjälpen" :D .

Då tror jag att många av oss missförstod i vår iver att hjälpa till, för du skrev ju:

"Problemet är väl mest att det måste vara rätt tunt. Ett tjockare golv, då blir bänkar mm fel.
Mitt största problem är att hitta nåt snyggt."

Det lät verkligen som om det behövdes en lösning på höjden på golvet, och att det var besvärligt att hitta något fint på grund av det. Och tråden heter ju ändå "renoverings-hjälpen" :D .
Och då skulle jag snarare tolka det som att det svåra är att hitta ett snyggt golv, inte att spika list framför vitvarorna

Och då skulle jag snarare tolka det som att det svåra är att hitta ett snyggt golv, inte att spika list framför vitvarorna
Fast hur ska någon hjälpa med det :confused: ? Det var väl ingen som kunde veta att du är allergisk mot lister? Det var inte menat som en förolämpning. Tanken var naturligtvis att ge dig en lösning (renoverings-hjälpen ;) ) där du kunde leta efter golv i andra tjocklekar och inte bli så väldigt begränsad.

Fast hur ska någon hjälpa med det :confused: ? Det var väl ingen som kunde veta att du är allergisk mot lister? Det var inte menat som en förolämpning. Tanken var naturligtvis att ge dig en lösning (renoverings-hjälpen ;) ) där du kunde leta efter golv i andra tjocklekar och inte bli så väldigt begränsad.
Fast mitt problem är fortfarande inte att jag är begränsad, utan att det finns så otroligt mycket att välja på.
Och jag hade som sagt hittat ett jag ville ha, men tappade bort länken och ville gnälla lite om det.

Jag fattar fortfarande inte hur jag ska kunna spika en list framför diskmaskinen.

Fast mitt problem är fortfarande inte att jag är begränsad, utan att det finns så otroligt mycket att välja på.
Och jag hade som sagt hittat ett jag ville ha, men tappade bort länken och ville gnälla lite om det.

Jag fattar fortfarande inte hur jag ska kunna spika en list framför diskmaskinen.
Men du ska ju inte ha en list, så varför undra hur du sätter fast den :) ? Lim funkar ju om det inte går att spika där?

Men som sagt, det är ju en icke-fråga i och med att du har en massa andra golv att välja på :) !

Men du ska ju inte ha en list, så varför undra hur du sätter fast den :) ? Lim funkar ju om det inte går att spika där?

Men som sagt, det är ju en icke-fråga i och med att du har en massa andra golv att välja på :) !
Men jag är genuint nyfiken, hur ska jag sätta list framför vitvarorna? Spisen, diskmaskinen? Hur ser det ut?

Men jag är genuint nyfiken, hur ska jag sätta list framför vitvarorna? Spisen, diskmaskinen? Hur ser det ut?

Allt går att lösa om man vill :)

Men nu passar ju en annan lösning bättre hos dig, så då är det väl bättre att lägga din energi på att hitta ett golv som passar. Och så släpper vi idén om eventuell list i ditt kök. Det känns om att det bara kommer att bli tjafs, om något som var menat som hjälp med lösningsidé.

Usch, vad tråkigt :(
Fanns det inget skydd under, eller rann det ut ändå?

Nu har jag ju ingen annan lösning. Jag har bara konstaterat att jag inte gillar lister. Speciellt inte mitt på golvet. Vid en annan list kan det funka (vi har gjort så där vi lagt klickgolv) men mitt på golvet? Framför vitvarorna?

Nej det fanns inget skydd, jättedumt. Sen hade det nog runnit ut ändå eftersom det var uppförsbacke s.a.s. Men skadan hade blivit mindre. Det var mössen som hade gnagt avloppet från diskmaskinen helt av, så det spolades ut många liter under köksbänken :turd:

Ok, nej det är rätt vanligt och om inte tidigare ägare satt dit ett när maskinen installerades så är det nog få som gör det.

Men när man sedan får möjlighet så är ett skydd under samt ett vattenlarm och vattenavstängning när man inte använder maskinen, bra att fixa. Jag skulle säga att det har större effekt, än att lägga in samma golv under den nya maskinen, för att minska risken för vattenskador.

Nu har jag ju ingen annan lösning. Jag har bara konstaterat att jag inte gillar lister. Speciellt inte mitt på golvet. Vid en annan list kan det funka (vi har gjort så där vi lagt klickgolv) men mitt på golvet? Framför vitvarorna?

Du kan ju lägga in golv även under den nya maskinen, så slipper du listen?

Ok, nej det är rätt vanligt och om inte tidigare ägare satt dit ett när maskinen installerades så är det nog få som gör det.

Men när man sedan får möjlighet så är ett skydd under samt ett vattenlarm och vattenavstängning när man inte använder maskinen, bra att fixa. Jag skulle säga att det har större effekt, än att lägga in samma golv under den nya maskinen, för att minska risken för vattenskador.
Ja nu är det skydd på plats! Hade bara bott några månader innan vattenläckan så det hade jag inte fixat än då.

Men om du har lister vid andra lister, så har du väl precis sådana som jag visade på bilden? En liten list framför golvsocklarna för att slippa dra bort dem när man lägger nytt golv?

Jag vet inte hur ditt kök ser ut, men går inte inredningen och diskmaskinen ända ner till golvet? Hur gör ni avsluten vid köksinredningen? Eller ska golvet under den också?

Att sätta en list framför spisen skulle väl däremot inte funka så bra, för den behöver man ju dra ut ibland.

Men - igen - du har HAR ju tunnare golv att välja på så problemet uppstår väl inte :) ?

Liknande trådar

• Riva tak - vågar man??
  • Limrester på vägg
  • T
    Tapetsera o renovera..

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat