Sv: Repgrimma i transporten
Måste berätta vad som hände även fast jag skäms jätte mycket över det... skulle last träna min 2,5 åring och vi var tvungen att lasta en bit ifrån stallet för att de höll på med nått arbete med cementblandare och massa grejer på gården...
Jag tog min snutta i repgrimma för att jag alltid har det när jag promenerar med henne och gick iväg till platsen vi skulle lasta på. När jag kom fram kom jag på att jag hade tagit på reprimman "fan" för jag vet ju att man inte ska binda fast i dem för att de är så starka. Men då tänkte jag men vi ska ju bara åka en liten liten bit då kan det ju inte vara någon fara.
Så vi lastar och hon är så duktig

går på på en gång och vi stänger.
Jag försökte sätta grimskaftet ganska kort och så körde vi iväg..
Efter bara typ 5 meter så börjar det braka i transporten och vi stannar för jag förstår att nånting hade hänt, inte bara vanliga sparkar.
När jag öppnar dörren ser jag att min lilla gumma sitter fast med huvudet upp åt höger mot halsen alltså. Hon hade på något väldigt konstigt sätt fått grimskaftet över halsen och repgrimman drogs upp vilket gjorde att hon drogs helt till höger. Jag började frenetiskt försöka få loss henne men grimman var så åtdragen att spännet på grimskaftet inte gick att röra över huvud taget och hon hade dragit så hemskt i grimskaftet att den knuten var helt fast oxå. Hon var lugn som tur var, blev "tokig" i omgångar bara men lugnade sig när jag pratade med henne. Fick greja jätte mycket med grimskaftet men till slut fick jag loss henne och hon var då helt lugn och nöjd med att vara lös. Jag bara började tok grina för att jag hade hållt allt inom mig för att klara ut situtionen. Vart ju så rädd för att min lilla ängel skulle göra illa sig. Hade hon inte varit en så lugn tjej som hon är så hade hon fått mer panik och kunnat skada sig rejält om inte brutit nacken nästan. Jag var så ARG på mig själv och efter det där kommer jag aldrig NÅGONSIN mer sätta fast henne i repgrimma om det så är för en sekund. Och jag kommer aldrig heller ha henne i transporten utan att det är en panikhake på grimskaftet.
P.S Efter att hon hade fått kommit ut så promenerade vi en bit och sen lastade vi igen, lite misstänksam men tågade sedan in direkt när hon fick se en banan
Men jag lärde mig min läxa!!