Sv: Repgrimma
Rekommenderar starkt Silver Tip repgrimmorna, dom är totalt värt pengarna, håller åratals och töjer sig aldrig (vilket professionals choice gör om en häst drar lite i dom eller man själv håller emot)
Arbetsrep hade jag själv svårt at välja men tog råd från en väldigt kunnig äldre man som säljer och fick ett "horsemans" flätat 6.5m (jag ville ha den längden men dom finns kortare med)
Det repet är underbart verkligen, glider inget och är lagon tyngd, verklgien liv och känsla i det!
Har ett annan som är mer standard, lite skinigare material och det gillar jag inte alls lika mycket så så fort jag kan kommer jag investera i ett kortare horsemans också
Att ha knut att fästa med är överlägset, det blir ingen bra känsla i hake och dessutom slår den upp mot hästen hårt om man skakar med den lite, eller av misstag. inte kul.
Det är super lätt att fästa utan hake ändå, och lika lätt att få upp så jag ser ingen poäng med hake faktiskt. Jag har en (det skiniga) som har hake för jag trodde jag ville ha det men ångrar mig nu både över det repet och haken haha.
You live and learn...