"Ah, där är du Mami, jag kommer! Har du nån råtta?" 😍
IMG_20190928_205117.jpg
 
Det jag alltid varit rädd för med två ormar i samma tank hände ikväll - Shona högg tag i Nipper istället för musen! :nailbiting:
Det var så märkligt. Nipper å sin sida verkade inte ens märka att någonting gått snett utan fortsatte girigt sluka sin gnagare medan jag fick bända loss frun hans och ganska snabbt omrikta henne till egen mus.
Jag har studerat båda två nära i efterhand och kan inte se någon skada på någon orm (Fjäll är tydligen hårdare än hud, för när jg blev biten hade jag märken som från en liten haj på fingret.) tack och lov.
Det har fungerat felfritt i många år men jag måste nog se över min matningsrutin. Skilja på dem vill jag helst inte göra, de är lverraskande sociala med varandra.
 
Det jag alltid varit rädd för med två ormar i samma tank hände ikväll - Shona högg tag i Nipper istället för musen! :nailbiting:
Det var så märkligt. Nipper å sin sida verkade inte ens märka att någonting gått snett utan fortsatte girigt sluka sin gnagare medan jag fick bända loss frun hans och ganska snabbt omrikta henne till egen mus.
Jag har studerat båda två nära i efterhand och kan inte se någon skada på någon orm (Fjäll är tydligen hårdare än hud, för när jg blev biten hade jag märken som från en liten haj på fingret.) tack och lov.
Det har fungerat felfritt i många år men jag måste nog se över min matningsrutin. Skilja på dem vill jag helst inte göra, de är lverraskande sociala med varandra.
Men nej! Skönt att det verkar gått bra i alla fall. Kan man inte ha ett separat matterrarium till ens, eller finns det risk att de blir kinkiga och inte vill äta på ”fel plats”?
 
Det jag alltid varit rädd för med två ormar i samma tank hände ikväll - Shona högg tag i Nipper istället för musen! :nailbiting:
Det var så märkligt. Nipper å sin sida verkade inte ens märka att någonting gått snett utan fortsatte girigt sluka sin gnagare medan jag fick bända loss frun hans och ganska snabbt omrikta henne till egen mus.
Jag har studerat båda två nära i efterhand och kan inte se någon skada på någon orm (Fjäll är tydligen hårdare än hud, för när jg blev biten hade jag märken som från en liten haj på fingret.) tack och lov.
Det har fungerat felfritt i många år men jag måste nog se över min matningsrutin. Skilja på dem vill jag helst inte göra, de är lverraskande sociala med varandra.
Skönt att det gick bra!
Vi matar alla våra i plastlådor med lock. Vi har borrat några lufthål. De vet precis vad som gäller 😊.
När de är i matlådan gäller inga fingrar i lådan, då är de verkligen på hugget.
 
@Monkie Otroligt vackra ormar, speciellt damen med röda svansen, vilken skönhet! :love:

Jag har aldrig ens typ tänkt på ormar, har inget emot dem men inte gillat dom direkt heller. Men efter att ha sett dina vill man ju typ ha en! :o
 
Vi håller på att bygga till ormarna. Det ser mindre ut än vad det är, den vänstra delen är ca 2,3 kvadrat och den högra något mindre. Vi har köpt belysning och värmelampor för några tusen idag. Efter att bilden är tagen har vi satt in ventilationsgaller och glaslister.
Ventilation ska sättas upp i överdelen, lysrören hängas upp, bakgrund av cellplast ska fixas och målas, glas ska beställas och sen ska tapet upp, med djungeltema på utsidan. Ja, sen ska vi inreda också 😍

IMG_20191026_210858.jpg
 
Ser att ventilationsgaller inte alls är med på bilfen, de får komma med på nästa. Nu är det bakgrund som ska fixas härnäst!
 
Darling gör periskopet ikväll, jag tycker det är så himla sött när de periskopar 😍 Sen kikar hon vad jag sysslar med samtidigt, såklart.
IMG_20191207_211947.jpg


Vi har fixat bakgrund till nya terrarierna nu, imorgon ska vi kika på ny inredning. Det finns mycket fint, men det behöver också vara praktiskt så det går lätt att städa och plocka med ormarna. Kpna är rätt klumpiga men gillar ändå att slingra runt och utforska, så jag vill gärna berika deras hem så bra som möjligt, plus att det ska vara snyggt och praktiskt också!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Trodde väl aldrig att jag skulle göra en sån här tråd, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har två katter, men jag vill ha nånting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 817
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp